tisdag 17 februari 2009

Tog mod till mig..

Idag är det 2 veckor sedan vi var i Uddevalla för att göra kontraströntgen på Noah fisen...allt gick bra och han var väldigt duktig, skulle få svar inom två veckor annars så skulle vi höra av oss, när de sa det till mig visste jag redan då att så skulle bli fallet...annars säger de inte så har ja fått erfara. Iallfall, har tänkt på detta sen i lördags, att på tisdag så får vi ringa...
Men så igår...kunde ja inte riktigt vänta längre, så ja ringde, med hjärtat bankande...
Ja e ju ingen sån där person som sitter å tänker på allt hemskt som kan hända, inte ens när en läkare tittar mig i ögonen och säger att vi behöver göra en undersökning för att kolla upp så att det inte handlar om någon missbildning eller reflux som kan leda till operation...inte en tanke jag ägnat åt detta förutom flyktiga förbiflygande påminnelser...men så i lördags blev jag nervös, det var när Hans tom påminde mig om att vi kunde ringa på tisdag, då förstod jag att lugnet själv (Hans) hade ägnat detta mer än en tanke på det senaste...scary!
Iallafall så tog jag mod till mig och ringde, svarade nån i informationen och kopplade vidare, fick prata med någon helt ovetandes och fick infon om att provsvaren inte kommit in än, men att hon skickade en bevakning så innan veckan var slut så skulle de ringa oss igen...jag la på..och var lättad, varför? Jo jag behövde ju inte få veta att något hemskt skulle hända. La ifrån mig telefonen och gick in till Kristina som hade fått vänta...då ringer de...skyddat nummer...hjärtat bankar...visste att de var dem...svarar...
En snäsig människa möter mig och säger att Noahs provsvar var "rena"...va? sa jag...ja det var inga fel som de kunde se...jag började le...och sa jaha..de va ju jätte bra, nu började det gå upp för mig...den snäsiga människan säger...öhh ja, jag skickar hem ett rör som ni kan fylla..bla bla bla bla....
Jag bara log....
Ingen aning om vad som ska göras med det där röret hon snacka om, men ingen fara med det, bara att ringa upp igen och fråga så den utomordentligt snäsiga människan kan få lite mer att göra!!
Moahhahahaha
Anyway..
Igår fick ja tummen ur och gick till mitt första gympa pass sen Alvin blev till i magen på mig :o
Kul va de och peppad var jag, så de blir nog att gå dit igen!
Tjing!

Inga kommentarer: