söndag 15 februari 2009

Alla hjärtans dag helg!


En rikigt lyckad kväll med tjejorna, massa snack, gick igenom många tunga ämnen, och insåg att man blivit äldre ;), vi insåg oxå att vi alla trots att vi växt upp tillsammans och "borde" vuxit "ihop" så har vi alla våra egna åsikter och vågar säga dessa utan att någon tar illa upp eller känner sig utanför...nice!!

Låg som packade sillar i våran säng, precis som förr, somnade sent eller tidigt om man nu föredrar de, och gick upp snart därefter PRECIS som i gamla dar :D det behövde jag, trots att jag var sjukt trött senare på kvällen och för en gång skull somnade på soffan (!!!!!)


Åkte för att simma med StorBus, alldeles ensam idag eftersom Hans har dragit på sig en liten förkylning, insåg att detta var riktigt mysigt, vi passade på att basta och bara ta det luuuugnt :)

han är så himla rolig nu för tiden, snackar massor och hittar på uppåg.


Sen vidare hem till Farmor o Farfar för att äta Alla Hjärtans Dag middag, god med kyckling o kantarellsås :D


Väl hemma var det bara att lägga barnen och sedan bänka sig framför tv:n o melodifestivalen :)

Möttes av tända ljus när jag kom ifrån Alvins rum och sedan bara vi njöt av våran chokladpaj ...o varann ...


Sov skitdåligt inatt, trots att barnen sovit som stockar, men vaknade rätt pigg för att göra tårta :D Niclas frågade snällt om jag ville göra en födelsedagstårta...o de ville jag, så de va upp å blanda fyllningar och kavla marsipan, och modelllera lite saker att ha på tårtan.

Han såg ut att bli riktigt nöjd iallafall :)


Sen snabbt ut till hästarna för att ta mig an Luxine, sela på och började tumköra, nöjd kunde jag konstatera att hon tänkt på vad vi gjorde förra veckan och denna veckan fattade hon mycket mer! Annika var här så vi tog en liten promenix över gärdet, in i den skövlade "skogen" över stock och sten, hon gick kanon, förutom när hon blev lite väl översakad av Annikas "viftande" för att avleda Lowe från det lilla lilla gröna gräset som syntes genom snön :D

Drog slutsatsen att denna damen kommer att lätta fram när det blir dax för inridning, tur för mig för jag föredrar det om man nu får välja ;) Väl på gården igen blev det longering, horsemanship, lite trickövning och allmän traggel med att man inte måste ha mulen i min fick för att man har EN liten bit morot där moahahaha...

Så nu sitter jag här och försöker få ihop det sista på mitt pyssel projekt SNART får andra ta del av detta med, å ja känner på mig att ja kommer bli riktigt NÖJD!!

PUSS

3 kommentarer:

Camparen sa...

Superfin tårta till Niclas =) !! Den första av oss att bli "gubbe", kram Peter

En mamma mitt i vardagen. sa...

Tack! Ja just de ja, fast gubbe e väl att ta i ;)

Botchow sa...

myyyysigt me san tjejkvall... hoppas verkligen vi kan ha det nasta gang jag kommer hem ocksa...