söndag 1 februari 2009

Tjohej!

Fadderullanlej!
E de inte härligt med syskonkärlek!!



Idag har jag (efter en natt från helvetet-tänder?!) vart iväg på horsemanshipkurs med Annika och Lowe, skit skoj och så jäkla inspirerande! Fick träffa den mycket omtalade Maria Gramen, en jätte mysig tjej med pondus! Gillar jag ;)
Fick se henne när hon utan grimskaft eller liknanande fick Lowe att longera sig själv, runt henne... IMPAD!!
Säger bara de, nästa gång så e de jag som är hos henne med Luxine...eller Lolita...eller Lulle....eller vill du ha med Lulle Emman????



Efteråt kom Emman hit, hon ska börja hjälpa mig med diverse saker i stallet, bla rida Lulle. Jag får tid över att sätta igång Lolita, och samtidigt pyssla med Luxine inför allt som komma skall...premiering, löshoppning, kurser mm...
Emma! Jag känner att detta kommer att bli kanon!! och du...kaffet bjuder ja på...bara att säga till ;)



Helgen har annars vart lugn, invigde den med att skära av mig fingertoppen (aj) Hans första kommentar var: De e tur vi inte lagade mat till vegetarianer! Jag log inte det minsta där jag stod med fingret under kallt vatten och flämtade.



Lördagen vaknade vi alla fyra (!!!!) kl 9, utvilade med bara ett nappinstopp, det behövde vi. Resten av dan spenderades i planeringens tecken...till nåt som komma skall...hihi spännade ;)
Käkade midda hos svärisarna där jag o barnen sen ägnade kvällen åt att käka upp deras godiskål (eller snarare innehållet) medans Hans stack iväg på bowling med grabbsen.
Emman kom på kvällen när kidsen somnat och vi spenderade kvällen i ett djupt samtalsämne mohahahah!



Så nu sitter jag här å kikar på Alvin o Hans ute på gården i hårdträning inför TraktorCyklingSäsongen ;) medans jag lagar en riktigt god midda om ja får säga de själv ;)

Ne nu e de dax att ropa in mina hjärtan :)


Puss!

Inga kommentarer: