torsdag 26 februari 2009

Mässhelg!

Helgen som gick var en riktig mässhelg, Lördagen spenderades ju på Bröllopsmässan och Söndagen ägnades åt GBG Horseshow såklart! Hade ju velat vara där heeela helgen men nån dum sate hade ju lagt dessa två på samma helg...och man gifter sig ju bara en gång ;-)
Inte mycket besök inne på tävlingarna dock eftersom jag avlade tjänst i FjordhästFöreningens monter... (SFF) (slänger in länken till våran lokalförening med BDF), en väldigt rolig tjänstgöring måste jag säga, med massor med fjordsnack :-D gillar jag! Massa nya ideer fick man inför nästa års monter, får vi se hur mycket man kan göra. Framåt eftermiddan gjorde Annika och jag oss ändå fria och snodde med oss varsitt fripass till tävlingarna alldeles lagom till fyrspann tävlingarna...wieeee jag älskar den farten och den precisionen de har! där får man en adrenalin kick vill ja lova! Gick några svängar på mässan med och fick inhandlat lilltösens första träns, apsnyggt om jag får säga de själv, brunt som passar så snyggt! Fick de för endast 100:- på Börjes såklart! Fick se den glädjande nyheten att Börjes ska öppna i Kungsbacka vilket vi tackar och bockar för...slilpper man åka till Tingsryd av alla ställen!


Slänger in en bild på Sven och hans Caxe som bara fyra år gammal var med inne på mässan bland allt folk och var cool som en filbunke (måste jag nämna varför mina favorit hästar är Fjordingar??) Här är han med Sven när de demonstrerar hur man klipper en fjordingman, vilket inte är lätt alla gånger!




Himla fin e han, synd bara att någon ställt en stolpe precis där jag skulle fota hahahahhaha
Ne nu e de bröllopsplanerning som gäller igen...

1 kommentar:

Botchow sa...

Jag vill ocksa ha en haaaast!!
Nangang...nar jag blir rik... ska jag kopa hast tamejfan! A lara mej rida! :-)