lördag 21 februari 2009

Klänningar klännigar klänningar!!

Hann ju aldrig lägga upp massa bilder på klänningar som jag skulle kunna tänka mig...för idag åkte Jag, Mams, Sis o Emelie (eller Emilia som jag kallade henne idag av någon anledning) iväg till Svahns i Kungsbacka, för att kika och klämma lite :) det blev dock mer än att bara känna o klämma...den första satt som en smäck och efter att ha provat, alla klänningar i hela affären..plus några till kändes det som så blev det tillslut den allra allra första som tog hem priset.

Sjukt nöjd och vill igentligen visa den för hela världen och ha den på mig HELA tiden, men för det första så vill ja ju inte förstöra överaskningen för Hans och för de andra så finns det faktiskt ingen katalog bild på den, för det är Svahns egen design!! Gillar jag, kommer ju inte möta en annan brud på stan med exakt samma klänning (precis som om jag skulle använda min klänning på stan en helt vanlig dag) kanske inte...haha..

Iallafall så fick jag ett dunderpris på den, vet inte om det blev fel eller om jag fick en snäll å rar brud rabatt ;) priset från början låg på 4995:- och jag åkte därifrån med klänning och en superfin tiara, för den lilla kostaden av 4000:- jämnt!!

Sjukt nöjd igen!!

Vidare åkte vi till Bröllopsmässan där vi fick massor av ideer, fick bla köpt lite pärlor till det som ska bli min ärvda och lite nygjorda/omgjorda slöja :)

Efter detta var vi rejält trötta, lämpade av Millan vid tåget, sen var det bara att krypa hem i snöovädret som hade hållt på utan vår vetskap, så lagom till att vi kom upp på våran väg, hade den snöat igen och vi kom knappt hem, men vad gör det när dan har vart såååå otroligt rolig och skön...nöjd över mina hjälpredor TACK!! för denna dagen och erat 100% intresse för mig...eller ja haha lite sidospår här och var men de hör ju till!! PUSS!

2 kommentarer:

Emma sa...

hejhej,, inte valt samma klänning som mig nu va? min var också svahns egna design... :)

En mamma mitt i vardagen. sa...

Haha nej då de tror ja inte, du hade väl halterneck om ja inte minns fel, jag kommer ha axelband :-) men de e lite roligt med att de e deras egna design, då kommer man ju inte ha samma som såååå många andra iallafall ;-)