fredag 20 februari 2009

Det snöar rejält här :)

Så Alvin och jag passade på att gå ut nu när han blivit lite bättre iallafall, och när Noah sov. Tog med kameran och fick massa fina vinterbilder (finns ju inte överdrivet många)
Fågelhuset som tyvärr är tomt på fågelfrön, och därmed tomt på fåglar...
Alvin i snögubbebyggar farten
Gick vidare till stallet, hjälpte mormor att mocka och fick dessa söta bilderna...
Lulle hade uppenbarligen fått för sig att jag gömt en morot eller liknande i kameran för han lämnade den bästa platsen vid maten utan att blinka, fullkomligen flög mot mig...och då fick jag dessa rätt roliga med ändå mycket söta bilderna på honom..
Slutade dock med att han sur som ättika var tvungen att buffla till sig sin plats i gänget igen :D

Vi fortsatte sedan våran lilla tur med att åka pulka hos Mormor och vi fick oss många goa skratt!Älskar Pulka!!


Sötnosen...

Vidare in, sen var det skifte i bregottfabriken...Alvin somna och Noah vakna...aldrig får man ro ;)
Satte mig lite framför datorn och hör plötsligt ett litet pipigt glädjetjut, smyger mig fram och får se en lycklig Noah som lyckats ta sig upp i sängen alldeles själv för första gången, så här skyldig ser man tydligen ut då...
Har man någon gång undrat om Noah är Hans son, då kan man kolla på dessa bilderna för att bli säker...mycket likt hur hans far beter sig...

Ännu mer likt? men kanske gör de flesta så här??
Då är det bara att kolla på sättet han handskas med damerna...här är nog byxorna på väg av tror jag..moahhahahahah

För att sedan komma ur sängen som han så länge har övat på, använder han sig av detta lite mer snabba men otroligt roliga sätt att komma ner på...

1 kommentar:

Botchow sa...

HAHAHA Allvarligt talat. Forlat, men jag kollade pa filmen ett par ganger a fick mej ett gott skratt!!! "Knak- uh uh uiih"
Lillen da!

Mysigt me all snoooo! Vill ocksa ha! Alskar fotona du tog. Ser riktigt vintrigt ut!