tisdag 10 februari 2009

Nu kan man tro att det blev jäkligt halt å slirigt, i den där jäkligt långa uppförsbacken, nu när denna snön kom menar ja...men inte i min värld

:D Ja e överlycklig!! Finns de nåt bättre än när de biter i kinderna, man drar pulka för fulla muggar och bakom en hör man ett skratt som bara kan locka fram ett lyckorus!!

Skiter i att de bara stannar någon dag eller två...man fick ju iallafall en dag eller två...

uppförsbacken e ju kvar men den känns inte lika lång dock...


Helgen:
Millan kom hem med barna, melodifestivalen såklart, den schlagernörd ja e!! Bada me Alvin, som gjorde så bra ifrån sig att han får avancera :) hoppade för första gången från stående ner i vattnet (den lille räddharen)
Söndag kom Emman hit, mockade, Emman åkte av Lulle....ooooppsss!! Luxine däremot impade rejält med att bli tumkörd för första gången, helt utan den minsta protest, horsemanshippad av mig, longerad, övat på traven, känns bra detta inför premieringen!!

Igår va de dax för årets första klädparty, det hette trollungar, med riktigt bra priser för att vara ett "partymärke". ekonomin e ju som den e så därför blev de "bara" dreggellappar till apan apansson som dreglar ner det mesta här hemma :D

Idag har det sista (hoppas jag) blivit inköpt för att kunna göra nästa STORA pysselgrej, lite enformig men MASSOR att göra, å kul e de!! Kommer såklart bild när de e klart för andra att se :D
Systeryster Jag Johanna o Noah åkte in till stan, kikade runt lite irrade runt bredvid backa plan för att hitta en liiiiten scrapbutik, som hade DEN stämpeln som just JAG skulle ha :) roligt hade vi, nu i efterhand så kan man ju tänka att de där 19 kr som de skulle kosta i frakt inte var så mycket men jag ville ju ha den IDAG så jag kan bli färdig nån gång....
Vidare till femman in till Panduro, lagerhaus, mm å sen fika...hem hämta Alvin som idag har sovit!! Kan ni tänka...måste klura på vad jag gjort för annorlunda denna gången...

Ne nu e de dax att mata klart sen e de pysseltajm!!

2 kommentarer:

Botchow sa...

ASG...APAN APANSSON som dreglar ner det mesta :-) Love it!! haha, garvade gott at det. (du menade Hans va?)

Puss

En mamma mitt i vardagen. sa...

Moahahhahah japp de gissa du bra!!