onsdag 18 februari 2009

Man måste älska sitt barn när...

-Han tiitar på en menande när man inte förstår vad han säger, och säger det krångliga ordet lika otydligt igen, men med ett tydligt JAHA och ett nickande efteråt (det är väl så jag gör när jag väl förstår vad han säger)

-Han lägger muslin fint på mackan och å säger: Mamma ingen tallrik, Alvin har!


En macktallrik med musli i??


-Han skakar kraftigt på huvudet, säger lite chockartat "Mamma rakat bort pappas huvud!!" och pekar på högen med hår efter klippningen :D

-Pekar på nallen och säger "Nalle stor" tittar sen på mig och säger "Mamma stor"...lilla sötungen, tycker att jag e lika liten som en nalle...eller så tar jag de iallafall hehe...

-Smakar på nåt lite annorlunda, gör en grimas och spottar ut på bordet, jag ger honom ett papper och tillägger att man inte spottar ut på bordet utan i ett papper, gullungen tar maten, stoppar in den i munnen igen och spottar ut den i pappret...inte riktigt vad jag tänkt mig, men de va ju faktiskt så jag sa...och folk säger att barn inte gör vad man säger utan gör vad man gör...HA!!

-och till sist...nör man tillslut lyckas fatta något av hans dagliga pladder, skakar han uppgivet på huvudet och säger "Alvin mena, mamma fatta"...som betyder att "Det var ju det JAG menade och du mamma fattade inte det!!"

*KÄRLEK*

1 kommentar:

Botchow sa...

aawww.... viken gullunge!!! mitt hjarta smalter! :-)