måndag 1 september 2008

Wiiiiii

Har haft hemma ett Wii i ca 24 timmar och har redan fått känning av min tennisarmbåge..hmm inte glad just nu...Hans spelar och jag får snällt hålla mig borta...därför sitter jag här..hehe

Haft en hektisk helg, Millan och Andreas har ju haft en välbehövd barnfri helg och lämnat barnen hos mamma och mig, mamma har ju tagit de tyngsta lasset eftersom jag har själv två små knyten att ta hand om, men de hindrar dom ju inte från att vilja leka med varann :-). Dessutom var vi på en liten shoppingrunda, minisim med Alvin, ett kalas och en 30 års fest i lördags..puh...det blev dock en tidig hemgång eftersom alla fyra var halvt medvetslösa när klockan närmade sig halv elva (!!!) kanske inte det smartaste att sätta minisimmet så sent på eftermiddan om man ska göra nåt efteråt...hmm jaja får lägga in ett önskemål om att få ändra tid till nästa kurs...det påminner mig, måste återanmäla oss!

Alvin gaskade upp sig rejält till denna gången och var mer under vattnet än över, jag höll mig lite i skymundan för att dom skulle få lite ensamtid bara med varann, och det var hur kul som helst att stå å se på hur han simmade och dök å höll på. Nån annan gång ska jag vara på land å ta kort tänkte jag.
Min lille Alvin, börjar bli en stor Alvin nu, han sover numer i sin stora säng, Hans och jag pratade igenom om vi skulle fortsätta och båda tyckte det var de bästa eftersom han valt de själv. Men jag var allt lite nervös inför kvällen och beredde mig på en kamp, men icke sa nicke, direkt vi kom upp för trappan tassade han upp i den nya sängen och satte sig inte en blick gav han spjälisen, sov gott gjorde han med (förutom att han ramlade ur två gånger hehe) så dan efter plockade jag bort sängen för att snart ta fram den igen, så Noah kan sova i den..men får vänta ett tag så inte det blir några "hard feelings" emot Noah. Och om en vecka så börjar inskolningen, insåg det igår och fick massa fjärilar i magen, hua hua hur ska detta gå. Alvin e jätte spänd, direkt man nämner dagis säger han "dagji" och sen kommer det alltid "gunga", de e det som han ska göra där tycker han för vi har ju ingen gunga...än...
Fick därefter ren å skär panik då jag kom på att han bara har 4 par byxor i den storleken han har nu, så ett Ullareds besök blev snabbt inplanerat denna torsdagen (listan har aldrig vart så lång), fick avboka lite saker, hade ju både bvc besök, bvc träff och babysim den dan men nöden har ingen lag eller vad säger man, så nu blir de ett återsim och mäta och väga Noah redan imon istället.

Det ska bli riktigt spännade, har ju inte gjort de på en månad och jag har en känsla av att han blivit riktigt lång!

Söndagen spenderade jag med att leka med alla barnen och Hans passade på att börja måla, så nu e de bara två väggar kvar att måla för andra gången sen e de klart...å så elementen då såklart..men sen! så kan jag börja få iordning här hemma, kan ju behövas eftersom vi snart ska ha Alvins 2 års kalas här. :-D...hade ju velat ha en hel del mer saker gjorda här hemma innan kalaset men jag får nöja mig med det som vi hinner, konstigt vad allt tar mycket längre tid när man har barn med sig hela tiden, känns osm jag inte hinner någonting när jag går här hemma...fast nu när jag tänker på de...detta har gjorts idag:

Samtidigt som Alvin lekte i sandlådan hann jag sätta på en tvätt och få in två flyttlådor och tre kassar med kläder i vår IKEA garderob nere i källaren (GÖTT), sen när barnen sov satt jag och stämplade inbjudningskorten (ännu mer GÖTT) sen lagade vi middag och efter det hann Hans sätta upp ett par hyllor i källaren för ännu mer förvaring (mycke skit har vi) sen kom den nya bänkskivan på plats så att vi kunde flytta micron, så nu har jag massor av plats brevid spisen (Härligt!) och under tiden han gjorde det fick jag upp den nya hatthyllan och klähängaren i "fin" hallen. Så nu fattas det bara:
*en spegel,
*nån sorts förvaring för småkrafs,
*en hylla,
*nåt gott att sitta på när man tar på sig skorna (nån kudde av nåt slag på bänken)
*och en dörrmatta
...som ska inhandlas imon, av en slump hittade jag en skit snygg på baksidan av EM möblers reklam tidning, dessutom skulle den bara kosta 19:- (!!!!!) om man samtidigt hämtade deras katalog...en smal sak... sen kan jag bara invänta den dan som vi kan måla om det HEMSKA taket...undra hur man kommer på tanken att tapetsera en brun medaljong tapet I TAKET!!

Ja...de va nog de vi hann med...så imon får de bli en shoppingdag, både handla roligt och mat :/ för på onsdag kommer Jezzica och Axel på besök, får hoppas på bra väder så Axel får rida :-)

Ne nu ska jag jojna kärleken i soffan å kolla på CSI...

Natti

Inga kommentarer: