fredag 29 augusti 2008

Mumsar Center...


...ja nu mumsar jag center igen...var ju på Liseberg för ett par helger sedan coh vann såklart stjärnvinsten på center å ja som hade bestämt mej för att försöka få bort mitt otroliga sockersug! bestämde mig kvickt för att skjuta upp de några veckor då jag insåg att jag absolut inte har sån karaktär, så när jag sen började tröttna på dom och center inte kom upp i hjärnan på mig varje gång jag passerade frysen, så bestämde jag mig för att inget som innehåller socker förrän på helgen. I söndags var det dax, måndag första sockerfria dan...gick sådär, mamma och bror min kom med 5 wienerbröd SUCK! var dock duktig, tog bara det lilla som Alvin inte åt upp, men jag tror på nolltolerans så nu var den dan förstörd, men nya tag på tisdag, gick bra, jäkligt jobbigt men de gick...sen kom onsdag, skit onsdagen då jag hade så mycket att göra hann inte äta och vad slank ner då???
Torsdag funkade med bra så nu var de bara idag kvar...å här sitter jag nu med en center, borde ju inte men...
..utav en ren händelse så hittade jag min våg i flyttstöket, vägde ju mig regelbundet efter Noahs födelse för att kolla så att jag inte försvann toltalt i mitt vikt ras, men så kom det av sig när vi flyttade och så blev jag ju gör nyfiken på vad jag nu vägde, antog att jag skulle gått upp (helt ok, bara jag inte går ner) ställde mig och fick kolla länge innan jag såg (kanske beror på att jag inte hade linserna på mig...) och insåg att amningen tagit ytterligare två å ett halvt kilo från mig, trots dom senaste centerfrossningarna och ständiga bakande och ätande såklart!
Så där av anledningen till att jag nu sitter med en center...borde ju istället äta nåt med lite mer fett i istället för socker, för jag vill ju få slut på sockersuget men...det här var ju ändå godare..och dessutom så e de ju snart helg! :-P
Idag har Alvin och jag röjt i matsalen (fint ska de va!) för idag blir det målning, har ÄNTLIGEN köpt färg för att måla över denna vackra tapet...eller kanske inte..



Så nu ska här bli vitt vitt vitt!! Längtar tills de blir klart, så man kan börja att plocka upp dom sista flyttlådorna och få iordning på nedervåningen iallafall.

Igår var de babysim för andra gången, man känner ju nu när man kan jämföra vad man gör med Alvin och vad man gör med Noah, att Alvins sim är ju mycket med givande...för mig som förälder iallafall ;-) Hälsade på Anna och Leon en sväng innan så pojkarna fick rocka loss i Leons nya babygym. Noah såg spegeln å bestämde sig för att detta var ett väldigt bra babygym...hehe





Han fick oxå prova på bumbon och ja...det var väl inte det roligaste han gjort...men de e ju klart det innefattade ju inte nån spegel (egobarn!!!)



Just nu ligger Alvin å sover...i sin nya säng :-) hade inte alls tänkt mig de innan han börjar på dagis men när ja skulle lägga han ida så satt han där i sängen å sa glatt "doja hä" (sova här) och vad ska man säga då? inte nej iallafall, så nu återstår det bara att se om han sovit nåt eller om hela rummet e om möblerat och alla nallar har fått sej en omgång haha

..mycket nytt för honom nu, igår kom Millan hit med barnen och Johanna e så nyfiken på de här me potta så hon hämta Alvins och då blev de ju plötsligt jätte skoj med den för honom med. Så blöjan rök av på nolltid och efter några sittningar (en si så där hundra) så kom det liiiiite liiiiite och alla runt omkring han klappade och berömde, stolt e nog hur man ska beskriva hans min. Så idag ville han inte ha blöja och har gått utan från åtta till halv ett...han e så duktig så...inte för att han gjort nåt i pottan, men bara att vilja gå utan blöja och sitta på pottan å försöka!! Mammas duktige gris!

Om inte annat så hade dom skoj!

Inga kommentarer: