måndag 29 september 2008

Smidigt!

Helgen som vart har nog slått alla rekord i att ha å göra, dum som ja e så lade jag Alvins barnkalas i fredags, när Noahs dop var i går på söndagen...ville ju ha syster yster och barnen med på kalaset så det va smällen ja fick ta...tänkte att de inte skulle va så jobbigt om jag bara gjorde allt väldigt enkelt...men ja va trött...de märkte nog alla som var där!


Sötnosen med sin "glatt"


Lördagen gick åt till att baka tårta, handla, göra färdigt faten till dopet och duka (samtidigt som jag glömde hälften av jag skulle göra, ha med mig och det viktigaste av allt vart jag lagt instruktionerna till larmet på församlingshemmet :-S)...men allt löste sig tillslut och vi var färdiga redan vid åtta på kvällen TACK alla för hjälpen, hade väl stått där än om ja inte hade haft er ;-)

Så kom söndagen och vi kunde ta det lugnt faktiskt, allt var gjort, det vara bara att klä på sig...men sen kom nervositeten, hur skulle de gå i kyrkan? framför allt med Alvin, hur ska han orka en sån lång gudstjänst???? Men till min förvåning så var det nog han som var lugnast av alla barnen där inne...trodde jag aldrig
Sist sjöng Millan å Håkan "Du vet väl om att du är värdefull" tillsammans, å då klarade ja de inte längre...ja började grina, så samtidigt som jag höll Noah och dopbeviset, försökte jag torka tårar och gömma mig bakom Hans för att inte visa Millan att jag grät för då visste jag att hon inte skulle kunna hålla sig. TACK mina kära syskon för den finaste av alla presenter till Noah....
Maten var god och allt gick väldigt smidigt, både jag å Hans satt på kvällen sen å va lite lätt förvånade över att det gick så lätt...det enda som var synd var att tårtorna började svettat nåt otroligt över natten och var nästan bortsmälta när de va dax för tårtorna att komma fram...men dom var ju iallafall goda ;-)

Trötta somnade Alvin vid halv sju redan, Noah vid halv åtta å ja å Hans slocknade vid tie...

Tårtorna som svettades en del...


Jätte fin familjebild om nu inte Hans hade tittat på allt annat i kyrkan än Björn som tog kort ;-)


Vi å faddrar med barn..

Dukning...egengjorda servetter...

2 kommentarer:

David sa...

AHHH!
Vilka fina bilder! Vill se mer! Och vill se dom stora! satt in pa FL! :-)
Den med Alvin nar han drar upp trojan e ju sa underbar! Haha...
Grattis Alvin a Grattis Noah!
Puss pa er!

David sa...

oj, Det ar JOHANNIS som skriver men David var visst inloggad...oopsi :-)