söndag 7 september 2008

OJ oj oj..

...dagen igår är en dag som min plånbok gärna vill glömma, Jezzie å ja tog oss en tur in till Göteborg för att ta oss en titt på Scrapbooking mässan, båda trodde att vi skulle springa igenom detta på max en timme, men efter två timmar och endast ha kommit igenom 5 montrar insåg vi att det var mycket större och dessutom att det skulle ta längre tid än vi trott...fast efter att ha kollat i den sjätte monstren insåg vi att vi inte kunde stanna kvar, det ekade tomt i våra plånbäcker..usch usch usch...klagade på vägen ut på att min påse var tung, men hjärtat kändes rejält tyngre.
Det som jag mest hade ångest för att jag köpt var några pennor (ja e skitkass på att måla) som en tjej gjorde underverk med. Hon visade glatt mig å Jezzie hur man gjorde å båda blev sålda, insåg när jag köpt dom att detta kommer vara såna pennor som bara kommer ligga och kanske användas ibland för att färglägga nåt sporadiskt eller skriva nån rubrik, å sen tillsist bli barnens...MEN jag kom hem provade och blev skit nöjd!! JAG kan numera måla, eller ja, jag kan göra nåt som liknar en tomte lite blommor en ängel å lite annat :-)

Måste tacka Jezzie för denna dag, super nöjd att shoppa med dig, lika tyst och grunnande som jag ;-)

By the way...vi har skaffat oss ett spa i källaren..hehe.. nån som vill komma å gotta sig? Skulle ju inte rekomendera det...för kallt och jävligt vatten e de och dessutom vatten som kommit upp genom alla brunnarna där nere...men man får ju se positivt på de, det försvinner ju om det slutar regna...så nu ber vi alla till gud att det gör det med....

Så efter en dag med att pumpa och skrapa vatten så tog vi oss en tur till Backamo, på bondens dag där, mysigt värre, gillar att gå där å se på allt gammalt, det är en årlig grej för oss...vet inte hur längesen de va vi börja, och varje år tänker jag att jag borde börja träna för att kunna ta dit mina hästar och representera fjordingen eftersom det oftast bara e enstaka fjordingar där...men jag kommer alltid på de när typ halva sommaren gått och jag har fått barn eller nåt i den stilen men...fortsätter tanken att komma så KANSKE jag gör nåt åt den nån dag med ;-)

Ne nu får det bli sängen för mig, imon e de första dagen på dagis för Alvin å ja e skit nervös, måste försöka få bort de tills imon, inte föra över nåt på honom.

Natti

Inga kommentarer: