tisdag 16 september 2008

Bacillerna frodas!

Sitter här å e snorförkyld (logiskt)...vi går på dagis, måste jag nämna de? Alvin hade precis blivit bra från sin första förkylning sen i våras, så börja inskolningen och nu kommer nästa. Sov hos oss i våran säng (hör å häpna) och nös mig rätt i ansiktet, så detta var ju väntat...men ändå segt men framför allt för Alvin tycker jag, hoppas han kan fullfölja sina sista dagar på inskolningen och dessutom vara med på gruppfotot imon :-)


Sov där första dan idag, igår hade han bara vilat, men aldrig somnat och idag hade han tillslut kommit till ro efter att ha vart lessen :-( lillplutten. Va lessen när jag kom idag med, tydligen så hade två andra barn blivit hämtade precis innan och han hade drabbats av lite separationsångest, men de va så gott att se att han satt å gosade hos en personal, de e ju så jag vill ha de! att han ska kunna finna tröst hos nån annan när ja inte kan vara hos honom :-)





Helgen har vart kanon annars, trots saknad av sömn ;-) På Lördagen tog vi en tur in till Bondens dag i kungälv, Alvin fick klappa å leda kalven, se på trollerishow å se sina favvisar traktorerna (precis som om han inte får nog av de här hemma haha) fick gjort saker som gnagt i mig länge nu bla köpa skjorta till Noah till hans dop och köpa mössa till Alvin. Sedan bar de av till simmet, för att sedan åka hämta Noah hos Farmor och Farfar och äta lite middag. Jag rusade snabbt vidare för att rida en stund med Elin...härlig tur i höstsolen!

Syns kanske att han trivs??

Fin mössa på fin kille :-)


Söndag var en slapp dag, en tur ut i skogen för att leta svamp sen stannade jag ute för att få iordning lite på landen, himla fint blev de. Spenderade det mesta av kvällen med att leta foto för att göra Alvins lilla dagis bok som alla barnen ska ha...passade på att förstora bilder som jag tänkt göra lääänge så nu när dom e ivägskickade känns de gör skönt, så nu väntar jag spänt på paket på posten hihi..

Inga kommentarer: