torsdag 9 april 2009

Välförtjänt paus!

Japp, de har ja haft...iallafall från bloggen, så nu hoppas ja på att i takt med att vårkänslorna kommer så kommer oxå inspirationen till att blogga lite mer :)
Shit kommer inte ens ihåg vad jag skrev sist...antar att det var om Farmor, för de var då ja tappa lusten....
Så, vad har hänt? hmmm...undra vad jag har gjort igentligen...sovit???
Nä inte med två småbarn....
Mina små pojkar har blivit klippta hos frisör, för Alvin var det första gången hos frisör och för Noah var det första gången att bli klippt någonsin :-D
Blev kanon, Noah växte flera flera cm på att bli klippt, plötsligt så ser han ut som en pojke mer än en bebis...då värker det i mammahjärtat, samtidigt som det blev skitbra!
Eller hur?
Alvin har för första gången en frisyr att hålla iordning på NICE!
Om ni undrar varför han har massa prickar i ansiktet och roge(!!) så är det inte för att han har börjat sminka sig utan för att idag så är det påskfirande på dagis. Ett hårdkokt ägg skulle de ha med sig och utklädda om de ville...detta var det Alvin ville ha :-)
Toker!

Apropå klippning, så blev det jäkligt knasigt med den tiden igår, för det första så trodde jag att jag bokat en tid den 8 MAJ, tänkte jag blev jätte bra, då skulle jag vara nyklippt och så inför bröllopet och även pojkarna, och så skulle hon få känna på mitt hår eftersom det är hon som ska göra min frisyr.
Men så ringer hon igår innan tre och säger att hon har en återbuds tid halv 4 som vi gärna fick ta så slapp vi ha så utspridda tider. Jag tackar vänligt ja och så säger hon, då ses vi om några minuter då!...va? hjärnan tuggade sakta sakta...8 maj...8 april idag...e de idag?? fick jag slängt ur mig...hon skratta gott hahaha...så fort iväg och ja kände mig väl inte särskilt glad över att ha fått en tid en och en halv månad innan själva bröllopet, men vad skulle jag göra??
Väl där skötte sig Noah och Alvin jätte bra, och sen var det bara hem igen för att laga lite middag, invänta Hans, skriva ut bilder på brudfrisyrer ja gilla, äta, hämta tiaran hos Mams o Paps och sen iväg till Kode Klippet.
Hon hade massa bra ideer, och bra råd, klippte mig jätte bra, förstod vad jag ville med mitt hår, provlockade mig för att se vad som skulle passa bäst och en provisorisk uppsättning blev det med, så när jag gick därifrån var jag så himla glad för att ha fått en så tidig tid, nu ska jag bara färga eller nåt någon annastans (de va ju lite tidigt att göra nu). Nu känns de som en sten har fallt från mitt hjärta, har inte vetat vad de vart hittills men nu fattar jag ju att det har hängt ihop med min frisyr :) har ju inte världens lättaste hår!!
Vad har hänt mer?

Hans har haft en släng av ryggskott, och den envise jäkeln gick och jobbade samtidigt, tills jag blev förbannad, då kom han hem, var ledig och vilade några dagar och gick sedan tillbaks...att de ska vara så svårt för män!!

Fast han var faktiskt effektiv medans han hade ont, fick provat ut sina brudgumkläder (jag var inte med så ja e sååå nyfiken :)) och senare den veckan kom han sig iväg med Peter för att prova ut bestman kläder...bitarna faller på plats!
Snart är det sista dan att anmäla sig med, just nu har vi inte hört av 5 st...3 av dem är jag ändå rätt säker på att de kommer, men de har vart så mycket för alla oss nu i våran familj så de har nog inte varit första prioritet, så de kommer!
När de e gjort så kan man börja att färdigställa lite saker, bordsplacering, placeringskort och annat pyssel.
Vi fick äntligen tummen ur och bestämde oss för tostar..haha..eller det blev tre och det blev toastmadamer...Altea, Camilla och Frida fick denna...vet inte om jag skall skriva äran eller bördan för det är verkligen en hel del att göra, hittills verkar de lägga ner hela sin själ, vilket gör mig ofantligt glad..känner mig trygg!
Min outfit är klar, allt ifrån under till över ;) känns skönt, kan jag koncentrera mig på allt annat pyssel som någon dåre (?) kommit på att vi ska ha :D
Festhäftet är inte mycket kvar på, det som är svårt nu är att jag ska försöka få in de låtarna jag vill ha i den redan färdiga mallen (#&%"=?=)(/&%¤#") kan man ju bli tokig på! Får nog ta hjälp antar jag...
Ja de var lite bröllop de...

Sen har Noah blivit satt i kö till dagis :( fast de e bara en säkerhetsåtgärd, vi ska kolla upp detta med vårdnadsbidrag så han får vara hemma ett tag till, inge roligt med 1 åringar på dagis...nope..
Vi har haft påhälsning oxå, av denna "lilla" sak...

Här ser man hur Jä*la stor den var! Tur man inte har spindelskräck eller nåt



Noah har haft svinkoppor igen!


Han har börjat äta mer själv, då ser man ut så här mohahahahah...



Roar sig med att leka superhjälte, och de har cape såklart!!


oj oj vad tjötigt detta blev, de värsta med att ha varit borta!

Så får de inte bli igen ;)

SES!

1 kommentar:

Botchow sa...

Mah, jag som presis skrev ett mejl om att du inte uppdaterat bloggen haha. Trodde inte jag skulle fa se en uppdatering forrns efter brollopet haha :-)
Kul att lasa om allt! Och guuuud va Noah har vaxt, han ser verkligne itne som en babis langre, en liten pojke han med! Dom vaxer ju sa fort! Varsta charmknuttarna e dom!