måndag 23 mars 2009

Ja de e ju aldrig roligt när någon nära går bort, det blir massor att planera och tankarna går, man undrar hur Hon hade velat ha det. Jag ska bespara mina nära och kära dessa tankar och skriva ner hur jag vill ha det, de hade jag uppskattat.
Men det fina i kråksången är att man får en helt annan kontakt med sina medsörjande, inte för att vi haft en dålig kontakt innan, men man får en annorlunda och fin kontakt, man lär känna dem på ett annat plan, och det är något som Farmor hade velat...

Iallafall så blir ja lite depp, jag behöver tid, jag är inte lika glad, lika sprallig, lika uppfinningsrik osv osv..så stå ut!

Fast såna här konversationer gör att man blir lite gladare...

Alvin och Jag:

A: Mamma titta! (pekandes på sandalerna han precis tagit fram ur garderoben och tagit på sig)
J: Ja titta, har du tagit på dig alldeles själv?
A: JA! (Stolt)
J: Jätte duktig du e! Men vet du vad?
A: (Skakar på huvudet)
J: Du har tagit på dem på fel fot.
A: (Han kikar på fötterna och sen skakar på huvudet)
J: Jo, titta...(jag pekar och förklarar)
A: Nej...
J: Jo...
A: Mamma, Alvin har inga mer fötter...

Där fick jag så jag fes, och jag skratta nästan så ja kissa på mig :-D

-Helgen har bestått av 2 kalas för Hans mamma och för min mamma, och sedan Tacksägelse...

-Idag blir de promenad, picknick och självklart massa sol, med Anna o Leon...

Har kommit igång med våra bröllopsplaner igen lite smått...handlat massa och har MASSA kvar att handla :-) Pengarna bara ryker!

1 kommentar:

Botchow sa...

hahaha, vilken liten stolle! Jag forstar att en san konversation kan liva upp humoret lite :-)
Kram pa dej!