söndag 19 april 2009

Oj oj oj...snacka om grundlurad!

Ja visst har tankarna vandrat kring detta med en möhippa, har ju förstått på systeryster att de kommer något iallafall. Men har nog tänkt att maj blev en bra månad ;)

Så när Millan skulle komma hem denna helgen, var ju inte en möhippa de första ja tänkte på, framförallt inte när hon ville ha hjälp att skaffa klänning, inte ens när vi passande plockade upp Frida på bussstation i Kode (jag själv frågade tom om hon ville med!!) och inte ens när de kläckte iden att vi faktiskt skulle in här å spela in en låt fattade jag...(Blond??) Utan mina tankar gick ju som så att jag ska ju jobba ikväll, så denna låten kanske man bara kunde spela in just idag...(förövrigt så var detta en av de roligaste sakerna jag gjort i hela mitt liv, fan va kul, fick mersmak kan ja säga, i början kändes det jätte dumt, jätte nervös, pinsam, dålig, you name it! Men Mikael och Karl som satt o lyssna var verkligen jätte duktiga på att peppa så tillslut fick de dra mig ur den där studion, och resultatet är jag JÄTTE NÖJD med :)

....men iallafall tillbaka till mitt hjärnsläpp :D...när Camilla sen snabbt som fasen la fram iden att vi skulle ta en glass vid fästningen, DÅ anade jag oråd (höd tid!!!) min första tanke var MEN JAG SKA JU JOBBA!! VAD HAR DE TÄNKT MED!!! så orolig i magen åkte vi till fästningen, intalade mig själv att det kanske inte alls blev nåt idag, men så såg jag Hans, han plockade ur massa packning...då blev jag ännu mer nervös...
Sen vidare upp mot fästningen, där satt massa folk, men de var så långt bort så jag såg inte om jag kände dem, men så såg jag att det började blixtra, folk fota mig....då fatta jag på riktigt...å jag blev bara ännu mer nervös...jag ska ju jobba :( vet de inte de??

Väl där...massa känslor som svallade, folk som var där, folk som inte var där...allt fint som alla hade gjort, picnic filt med champange rosor som låg utsrödda...också de viktigaste...mina VÄNNER som satt där...

Massa prat, de var nyfikna på vad jag gjort innan, hur det gick med låten...sen var det dax för lunch, en supergod kycklingsallad med nötter till, champange såklart. Nästa sak på agendan var att alla skulle ha med sig en liten sak som symboliserade vår vänskap. Alla hade kommit på sååå bra saker, en sån uppgift hade jag tyckt vart jätte svår, så jag var väldigt glad att "bara" sitta och ta emot ;) många känslor, många skratt, många tårar som ville ut men som aldrig kom...

Upp igen, dax för utklädning!! (de hade fattat precis vad jag ville!!) Jag fick en kort kort kjol (glad att jag hade min 3/4 bycker under ;)) och ett par cowboyboots av Emelie, Sarisen gav mig en skorta a la cowboy, Altea hade lånat syster Linneas mocka jacka med fransar på (tack Linnea för lånet, och inga rödvinsfläckar fick jag inte heller gjort på den ;)) detta fullbordade looken som cowgirl...sen kom pricken över I:t...den obligastoriska slöjan och en tiara :D Kändes SUPER!!

En liten uppgiftspåse fick jag med, ett blad där jag fick ett x antal uppgifter som skulle göras under kvällen...

Sen var det dax att rusa vidare, ner till bilarna för att styra mot Götet, och tillslut kom vi till Gökboet, hade ju hört talas om just Gökboet, men aldrig rikigt vetat vad man gör där, så de var spännande att få reda på nu. Det första jag såg när jag kom dit var en annan möhippa och en svensexa (Kul!!) massa folk, knappt så att man fick plats, så där passa de jag på att börja med mina uppdrag, klippa kalsonlappar!! moahhahah, liiiiite pinsamt de första, men när man insåg att killarna mer än gärna ställde upp så var det en baggis hahahaha sist kom jag till brudgummen som svensexades...han hade ingen lapp där bak...han hade den där fram!! Vet att folk fick en bild på detta, synd att jag inte har dem så man kunde lagt ut och visat! :D

Vidare till 5 kamp...lasergame först där vi blev mosade av det vita laget som bestod av Sofia B, Camilla E, Camilla C och Sarisen, mitt lag, det blå som bestod av Frida och Altea, var ju bar 3 så det var ju inte konstigt att vi förlora ;) men de tog vi igen på de andra grenarna som bestod av: Toarace, bowling (med stoooort klot och vi satt i moahahha), sumobrottning och till sist tjurridning. Jag fullkomligt mosade Millan och saris i sumon (alla var jätte impade av min styrka men sanningen är den att jag bara ville ur den där dräkten fort som fan) tjurridningen behöver ja kanske inte berätta att den gick bra men både Frida o Altea var grymma så där utklassade vi verkligen det andra laget. Så i det stora hela vann vi, det blå laget WOHOOOOOO!

Duscha, göra håret, sminka, piffa och en ny utstyrsel!! hahah de trodde ja ju aldrig, ett litet fodral som föreställde en sjuksyster, sexigt värre, vilket visade sig när jag gick ut ur omklädningsrummet, plötsligt blev folk väääldigt sjuka och ville ha hjälp, och inte minst den andra brudgummen som svensexades hahahha

Sen blev det fika, god kladdkaka, bullar, kakor, muffins och ett nytt uppdrag, i form av att göra Hans i lera...vilket jag tycker att jag gjorde galant (kunde ju bero på alla sprit som numer pumpades i mig, inte vet jag) och sen bar det av till bilen igen, blev påmind om mina uppdrag igen, skulle ju fota massa saker ju. Stopp i Kungälv, in på hemmakväll där fick jag napp, en kvinna i 20 och 40 årsåldern, vidare in på Maxi, fick tag på en man i 50 o 60 årsåldern, fick fotat kärlek, jag o Hans om 25 år hopp bla,sen bar det av igen, fick klämt in att fota nåt som påminner om Hans på vägen, ett kort stopp i kode för att hämta upp Sofia S som vart tvungen att jobba, och sen vidare till Stenungsbaden, vilket passade perfekt eftersom jag aldrig vart där innan (bara val!) åt en supergod middag, snackade, skrattade, tjoade...allt denna kvällen var perfekt, men just denna timmen (eller vad de nu kan ha rört sig om) var nog bäst...många gånger satt jag bara o tittade på alla mina vänner, kände mig väldigt älskad, såg hur alla trivdes i varandras sällskap, vilket gjorde mig väldigt lycklig....

Plötsligt var det dax för dessert, jag var proppmätt så jag avstod, men såklart hade tjejerna fixat ändå, kyparen kom in med en...vet inte vad ja ska kalla den...fin? chokladsnopp hahah som de garnerat med två kulor med blåbärsglass...sen tog kyparen min sked och uppmanade mig att jag nu fick klara mig själv...jag var väl inte sen med att ta ett bett (till de flestas förtret) och ett litet slick på glasskulorna med...hihi
Sen gick den laget runt ;)


Sen var det dax för den förste att bjuda upp med frasen "efterrätten är serverad" detta höll på att knäcka mig hela den dansen, skönt att den tog slut så jag fick skrattat!! och såklart tog jag chansen att ta hans lapp i brallen. Sen kom en annan brudgum som svensexades, han ville ha hjäkp med sitt STORA sår, han behövde byta plåster, jag bytte till mig en kalsonglapp, och fick mig min eftertraktade Björn Borg kalsonglapp!!

Sen drog det ihop sig till dans, och med det drog det ihop sig till tävlingen "vemfårsjuksköterkebrudenpåfall" eller nåt...för jäklar vad den där dräkten drog åt sig killar...eller så var det, det faktumet att det faktistk var en möhippa eller så kan de ju vart min OTROLIGA skönhet...bara att välja och vraka hahah men kul hade jag iallfall, både Millan och Emelie var som hökar för att skydda mig...och jag bara skrattade :D

Många timmar av dans, många drinkar, två liveframträdanden senare, var klockan 3 och allt stängde....och ända in i slutet försökte svensexegänget få med oss på efterfest i deras "villa" som de kalla den... men vi avböjde..

Jag var sååå nöjd, sååå glad, såå lycklig, såå full hahaha men inte för full (vilket jag är glad för, vill ju minnas) helt enkelt så var denna dagen perfekt!

TACK TACK TACK alla som var med, som hjälpt till, som velat vara med osv jag hade verkligen den där dagen jag alltid velat ha, den som jag alltid sett framför mig...fast jag måste säga att de hade räckt gott med att "bara" ha mina vänner hos mig, sen hade ja skitit i vad vi gjort....så detta var en bonus :) vet inte riktigt hur ja ska uttrycka min glädje...jag bara hoppas att alla vet...

ps. sitter och försöker komma på om jag glömt något nu...har inte riktigt hunnit smälta allt än...får skylla på spriten i så fall ;)

ne nu e de dax att umgås lite med familjen, saknat dem...de var ju de mysigaste att bli väckt av mina 3 prinsar i eftermiddag ( japp jag sov till halv två, passade på att ta igen lite för i veckan)...

...pyss

2 kommentarer:

Anna sa...

Ah jag är så leeeeedsen att jag missade denna dag o kväll1 Så otur att Leon blev sjuk just denna dag då jag skulle ha gjort salladen till lunchen, jag skulle även ha sminkat dig till kvällen osv..
Usch vad trist det känns att missa detta, men hade ju inget val när han är å har vart så dålig :/
kraam

Botchow sa...

AWWWWW det later verkligen som du hade en asrolig mohippa!!! Sa kul att det blev sa lyckat! Din syrra hade verkligne asbra ideer, och aven de andra som hjalpte! kul att alla va sa engagerade!! Du maste kanna dej sa alskad! :-)

Jag onskar verkligne jag vart dar.... det suger just nu, att bo har borta :-(
Jag har ocksa en personlig sak som paminner om dej, som vi kanske kan ta over webcam nan dag? :-)

Fick din skiva i lordags forresten, ska ta over bilderna pa datan a spana in dom nu!

Karlek!!!