onsdag 18 november 2009

Tänk vad lite regn kan göra...

eller ja, lite kanske var att..underdriva...massvis med regn har gjort att källaren nu igen står under vatten, och här sitter vi runt middagsbordet, utan mannen i huset...nä inget som lockar i framtiden faktiskt.Så inatt blir det den första natten som hästarna kommer att få vara inne, nu har dom vart blöta länge nog i sträck, fast jag hade gärna haft dem ute, tänk om det kunde kommit en massa snö istället, så kunde dom faktiskt fortsatt vara ute o fortsatt vara glada o pigga hästar, men men nu blir de lite mindra pigga o mer oglada hästar ;)

Igår var vi återigen på bvc o vänta på spruta...dessa sprutor, tror nog att det blir mer influensor av alla som får vänta tillsammans än folk som blir skyddade av den.
Denna gången tänkte jag inte vänta så länge som förra gången, fast de va ju inte särskilt länge om man nu jämför med många andra. Men igår tog jag iallfall det säkra före det osäkra och kom dit kl 13, en hel timme innan själva vaccineringen skulle sätta igång, jag kom in o tog nummer 22...suck tänkte jag, fick 27 förra gången o fick vänta 1 timme, o nu var ja redan 1 timme tidig!!! Kände hoppet sippra iväg, men så visade det sig att dom startade på nr 21 så några minuter över 2 var vi därifrån, kunde inte blivit så mycket bättre ;) o inte ett dugg har ja märkt av den på Noisen heller, Alvin var ju helt oberörd så ja förväntade mig att Noah skulle få dubbelt så mycket men lite hård på benet det är allt. Göttans!!

O så var de ju de här me banken, när vi kom dit i måndags så var ju hon naturligtvis sjuk, o hade så varit i en vecka, så någon info om vårt ev lån fick vi aldrig...när vi sen kom hem så säger mamma att det ringde en gubbe från banken fem över halv tio ( vi hade tid halv tio) och sa att vi inte behövde komma eftersom hon var sjuk...liiiiite sent kanske...men vi fick prata med en kvinna som fick lärt oss mycket bra om lån och byggkreditiv o lite annat, så det var ju inte helt förgäves iallafall :) får se när vi nu får ett lånelöfte...passade på att strosa lite på stan, ordna med en del saker inför resan i Februari som plötsligt kom väldigt snabbt inpå kände jag...måste ju fixa pass till både mig o småttingarna, hihi tänk deras små söta ansikten på deras första pass...får komma iväg till stenungsund nån dag o fixa.

Hämtade Alvin på förskolan idag o fick veta att han ska vara Tommy i deras skolpjäs (Annikas bror i Pippi) kan tänka att ja kommer vara stoltaste mamman i stan när detta går av stapeln...längtar!

VV igår med o vågen stod på 0,5 kilo mindre än förra veckan, så jag fortsätter att vandra neråt, inte långt kvar nu tills jag är i mål :D men nu har jag kommit fram till att denna veckan ska ja försöka stå still, för att kanske slippa mina lite konstiga blackouter (haha lät ju bra eller hur??)

Ne nu får ja ta hand om den skrikande ungen som Noah numer kallas här hemma, skriker åt allt, rakt ut, utan hämningar...börja prata meningar pojk!!!

See ya!

2 kommentarer:

Botchow sa...

Oj, hur mkt regn ar det i er kallare?? Jag ser framfor mej att ni typ simmar darnere :-)

En mamma mitt i vardagen. sa...

Nja inte riktigt, men aldrig bra me vatten i källaren vettu!!