torsdag 19 november 2009





Julmusten tog sina första kliv innanför min dörr igår, o jösses vad jag har saknat den...o just denna ska de vara, inte någon annan "skit", just apotekarnes ska det vara...eller Apotek Arnes som jag o systerYster alltid kallade den...eller kallar fortfarande haha..

På tal om syster, hon kommer o hälsar på oss denna helg, mysigt värre, vi bestämde att vi ska ta ett tidigt julbak med Lussebullar, Pepparkakor o om vi hinner så gör vi säkert lite julgodis med :) Massa mys med andra ord, o självklart kommer julmusten finnas med i detta vimmel av 3 kvins som ska försöka styra upp julbak med 4 barn, jösses (förövrigt så när jag skriver tre kvins så menar jag självklart att mamma ska vara med, inte nåt illa dolt försök att kallas oss för superkvins!)

Så idag väntar det massa förberedelser inför detta...o hur förbereder man sig?? Jo med att dricka Julmust SÅKLART...ne men...eller ja..såklart kommer det att vara med på dagens agenda, men framförallt så ska jag börja sy o stryka mina julgardiner o sen så hoppas ja kunna tvätta lite fönster, iallafall på insida, för ute regnar de ju Allan!


Här e bilder från förra årets julkortsarrangemang...inte de lättaste precis ;)





Tokungen



Noisen var så liten (och hungrig uppenbarligen) att han sökte tutte på ALLT!

För er som inte vet: ett TYPISKT tecken på att ett ammande barn är hungrigt, detta ignorerade vi dock, allt för en bra julkortsbild ;)


Noah var en tydlig motståndare av tomteluvan (dessutom ser det ut som om jävulen har tagit honom i besittning, vilket inte är en så dum förklaring om ja tänker efter)


Men jultok som jag är så tränade vi naturligtvis bort detta, o se det glada barnet ;) mohahahah


Man måste bara älska julen!!



Ne nu får ja sluta skriva o göra nåt nyttigt, nu åker Jill Johnssons skitgrymma Julskiva på, för här ska de strykas!!...o kanske tvätta fönster då da...


1 kommentar:

Botchow sa...

Yaay!! Julen!! Ahhh, jag kan riktigt kanna hur mysigt det ar hemma hos er! Me julbak och tokiga ungar! (den bilden nar alvin har peppakakeutstyrseln pa ser han ju hel galen ut!) Men du, julmusten kom tidigare in i mitt hem i ar! Redan i Onsdags! Da hittade jag julmust i en affar. Fast ingen apotek arnes da :-) Nee, fran GUTTSTA kalla :-D (eeehhhh?) Det e en tomte pa etiketten iaf :-D
Baka pa!! A halsa de andra kvinssen!