fredag 20 november 2009

Mission impossible!!

Idag fick vi nåt i brevlådan som jag ser som ett uppdrag där jag inte kan lyckas (såvida jag inte lyckas smuggla till mig nåt väääldigt rogivande).



Vi ska till barn- och ungdomsmottagningen på Uddevalla sjukhus i början av december, och anledningen är Noahs njurbäckeninflamation som han fick förra året, nu ska det följas upp om han fick några men av detta. Men det är liksom inte avståndet som gör att jag känner mig helt hjälplös, inte heller den saken att vi ska försöka underhålla honom där i tre timmar innan själva undersökningen börjar, inte heller det faktum att de ska sätta en nål i armen på honom (man kan ju faktiskt hålla fast ett sånt litet barn, för så kort tid, dessutom så var han superduktig när han fick sprutan i veckan)...nej det som jag känner att allt kommer att falla på är just denna rad som stod i brevet: "...det är mycket viktigt att barnet kan ligga still så under dessa 15-20 minuter (!!!!!!!!!!!!!!!!!!), små barn får gärna sova (HA!!!) för större barn finns det möjlighet att se på film (HAHA!!!)...





Det finns ju ingen möjlighet att Noah kommer att sova på ett undersökningsbord med massa apparatur omkring sig, fingern kommer ju gå som en karusell runt om honom medans han utropar glada "DÄÄÄÄ" "bampaaaa" osv...o film, ett ännu större skämt....





Ne... så nu till frågan, någon som kan fixa lite gott lugnande...Johanna...har hört att de finns goa grejer i staterna..mohahahhaha ;)

Så här lugn o tillfreds var han förra året vid denna tiden...kan ju bero på att han var 1 år yngre...eller den 41 gradiga febern..bara att välja ;)

Snuttisen ser ut som en apa i bur


Jösses vilket långt ben han ser ut att ha! hahahah



Ne allvarligt, nån som har nåt tips??

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!

Brukar följa din blogg via Emmas blogg.
Har ett tips om du går in på östra sjukhusets hemsida DUNDER:
http://epi.vgregion.se/sv/Dunder/Mottagningar/Rontgen/Valkommen-hit/Valkommen-hit/
På den sidan får du mer info om olika röntgenundersökningar (misstänker att lilleman skall göra en MR)
Försök kolla på filmen med honom prata om det med honom och gör honom så förberedd som möjligt. Sjukhuset har möjlighet att ge lite lugnande innan undersökningen, så ligger han inte still så får ni hjälp. TÄnk på att personalen har varit med förr ;)

Ps Lånar min mans konto d.s
Lycka till!