torsdag 11 juni 2009

Smartare än mamma...?

Var på Noahs första barnkalas i måndags, Vilmer fyllde 2 och 6 grabbar fightades om alla roliga leksaker...eller nja alla utom Alvin kanske, dels blyg men han hittade ju Vilmers nya trehjuling...och lite verktyg..-började direkt att "laga" jag tittade på honom som den stolta modern jag är...frågade efter en stund "vill du ha en sån?" (vi har ju prata fram o tillbaka om detta länge nu, men när jag såg hur lycklig han var, fanns de liksom inget att fundera på längre) Alvin tittar upp...börjar skaka på huvudet och säger "nej"..."varför inte?" undrar jag...
Han tittar på mig som om jag precis vunnit pris i dumhet och säger: "den ju sönder mamma!!!

Jahoppppp.....inte annat än att man känner sig lite dum...

2 kommentarer:

Juliette sa...

Hahahaha, där ser man! Är det en blivande mekaniker ni har? Visst är dom härliga!!

Botchow sa...

Hahaha...lilla mister smart haha. Vilken sotnot du har!
Sa roligt, for Sofia e likadan. Om det e for mkt barn runt, sa gar hon hellre a leker tyst for sej sjalv. Sa forsiktig liksom :-)