måndag 15 juni 2009

Nytt försök...

Helgen...

Bakat tårta till Lille Leons 1 års kalas, två tigrar blev det men med orangea man denna gången :-)
Lördagen spenderades först i mormors lägenhet där man behövde skyddskläder för att kunna arbeta och efter en snabb dusch hemma vidare till Hans kusin Hannas student som hon firade med kompisen Jenny, massa folk eftersom två släkter sammanfogades och därmed höjdes stämningen ytterligare :-D Fick träffat på min fd klasskamrat Jimmy som jag absolut inte kände igen, hade ändrat sig en hel del sen högstadiet. Synd man inte fick chansen att prata mer bara ... hemma sent med trötta barn och upp tidigt eftersom vi på ...
Söndagen gjorde en favorit i repris och träffades hemma hos mormor igen för att fortsätta röja, vid två tiden på eftermiddan hämtade Hans å barnen...eller ska jag säga..mina man och barnen hahah fortfarande inte van...sen bar det av till Klippan i gbg dit grisarna Altea o Viktor precis flyttat, en otroligt fin lägenhet, med lite hotellkänsla men samtidigt lite huskänla med den fina trappen upp till övervåningen...blev kär i deras ur sköna fotöljer...eller vad man kan kalla de...puffar...eller ja..och detta gjorde jag utan ens ha provat dem..på vägen hem stannade vi till på videomix för att hyra filmer och köpa godis (som enligt Alvin köptes för att ätas nästa lördag) får man ljuga för sina barn?
Hemma igen slappade vi i soffan med en film vid namn "Amen" som handlade om Hitlers tyskland, vilket lät väldigt bra på pappret men inte riktigt höll måttet, ångrade i efterhand att jag la bort "pojken i den randiga pyjamasen" hade nog vart bättre, och JA vi gillar filmer om nazityskland, det är inte för inte som vi funderar på att åka till tyskland på våran första bröllopsresa :)

Today?
Ännu mera röj med mormors saker men denna gång på hemmaplan, middag med grannarna..med andra ord mina föräldrar ;) och efter pojkarnas läggning blev det en tur med Luxine som idag hade fått för sig att hon var en häst av ädlare ras a la arab och struttade runt här hemma med steg som hos en hingst, jag bara suckade och önskade att dessa steg kunde hon bevara till den 2 augusti då vi ska premiera henne...men nja skulle inte tro de va...Hans fick en paus i lekstugebyggandet och fick ränna runt med henne upp å ner eftersom jag med mina korta ben inte gör henne rättvis...

Nu? Bloggande framför tv:n

puss

Inga kommentarer: