tisdag 16 juni 2009

Det börjar redan ljusna..

Nackdelen med att man har barn som sover till halv tio på morran är att man själv inte kan somna i normal tid på kvällen...efter att ha försökt att sova var det bara att stiga upp för annars fanns de risk att jag skulle slitit ut lakanen med mitt snurrande...



Så nu sitter jag här, kollar allt sånt som jag aldrig hinner annars o har lite panik över att jag igentligen måste sova...



Kom o tänka på en sak idag, för jätte längesen så fick jag frågan varför det är bättre att renovera än att köpa nytt...när jag fick frågan så var det inte en enda bra sak jag kom på...tänkte mest på alla konstiga hörn vi har i huset som samlar massa damm.

Men som vanligt när tanken fått landa så kommer man på svaret...mitt svar kom när jag ett tag efter dammsög just dessa konstiga hörn med massa damm....



Så mitt svar till denna människan är:



Idag bygger man oftast inte hus med övervåning...hur klarar man sig utan de, när man har barn?? De gör man inte enligt mig...kanske är det nyhetens behag med tanke på hur vi bodde förut, men ja tror inte de..



och



Hur kul är det med raka väggar igentligen??



Med andra ord...va fan! Låt varje människa göra som de själva vill och döm dem inte efter det, bara för att du, lille vän, inte kan stå för ditt val! Sådeså...ibland blir ja sååå trött"



Jag har förresten fått ett svar på Alvin kryptiska "Köpa ny Noah mamma??" hemma hos farmor o farfar häromdan hade han klart och tydligt sagt till dem att han ville ha en syster minsann! Ja så nu e de bara att börja avla enligt honom...får väl se på den punkten hehe



Imon eller snarare idag är det tajm för lite Anna o Helena dejt, dax att tanka och tjöta tjejsnack, bestämt att vi denna gången parkerar på Heden för att slippa lösa ut bilen för dyra pengar *host host*..ett besök på MIO står på agendan och sedan äntrar vi nåt härligt fik där vi tjötar oss hesa för att sedan hela våra sargade halsar under en bio...
Hittade lite sköna bilder på Luxine...
Alldeles nyfödd



De första försöken till att ställa sig upp, kanske en halvtimme gammalNågon timme senare ser det ut på detta sättet


och idag hoppar hon på detta sättet...helt sjukt vad tiden går och hur fort den går med djur...kanske inte ska klaga på att det så fort med barnen.


Kanske ska försöka sova?

1 kommentar:

Emma sa...

Håller helt med dig tjejen,, den charmen ni har i ert hus kommer ni aldrig få i ett nytt!! ni gör helt rätt att renovera !! massa kramar... hoppas vi ses snart:)