onsdag 27 augusti 2008

Busy day!

Nyss hemkommen från en härlig fast riktigt blöt ridtur, fast då e de extra gott å komma in ta på sig torra kläder, äta nåt gott och dricka varmt...mmm trots att de tar emot så kommer hösten smygande...

Idag har allt bara gått om varann, fått gjort massa iochförsig men nu känns de att man e trött, dagen började med att mamma kom å vi åkte för att handla, på väg ringde jag och adressändrade kungälvsposten å lite annat, två timmar senare och en full vagn med mat (å lite annat, bla skor till Alvin å lite nya blommor till hemmet) rullade vi ut från Maxi (prisa självscanningen!!) hem å ge Alvin mat i säng med honom, ge den andre sonen mat, söva, snabbt in på banken för att betala diverse saker bla tradera och för Jezz present, hann knappt väcka Alvin förrän Jezzi å Axel ringde på dörren och det var dax att lämna ifrån sig partytältet. Så efter lite lek medans mammorna var på en rundvandring i de nya plejset konkade vi in tältet i ösregnet, samtididig lekte Alvin rövare och var våt från topp till tå när jag väl hade uppmärksamhet på honom igen, så in å fixa torra kläder, regnkläder lite mellanmål och ut igen för att försöka hinna med att ta in hästarna innan hovslagaren skulle komma, men ne..planen sket sig totalt och dom hann komma innan jag var över gårdsplanen. Stressande!!

men hovslagaren var lugn å försäkrade oss om att hon hade tid...fick en mycket givande genomgång av Lolitas hovar, spännande!! E så jäkla sugen på att ta en av hennes kurser bara för att kolla in hur hon gör å hur det verkar :-)

Snart var klockan "daxförHansattkommahem" och vi tog tag i dom andra små kottarna och tog oss ut på en ridtur i ösregn med inslag av uppehåll ;-)

En riktigt go pratstund senare med en jätte go tjej, så sitter jag nu bara här å myser under en filt, kikandes på prodjekt runway, bästa säsongen nånsin om man frågar mig, gillar att alla gillar alla å att all dramatik e som bortblåst, allt handlar om kläderna dom gör och vem som vinner pga deras kreativitet å inget annat!!

Och allt detta som jag hunnit göra idag har jag SJÄLVKLART hunnit vara inne på tradera och budat hem 4 olika auktioner...finns alltid tid för de...om jag nu kommer ihåg dom ;-)

Måste oxå bara säga att jag blev så glatt överskad idag..två gånger tillåme, inte varje dag de! Känns riktigt roligt :-D

Imon blir de babysim med Noah, först lite "lek" för lillkillarna Leon o Noah medans mammorna ska snacka lite skit haha!

Natti

2 kommentarer:

Botchow sa...

sitter har me mitt morronkaffe a laser med spanning :-) Du skriver sa roligt!

En mamma mitt i vardagen. sa...

Ohh en beundrare iallafall ;-)