tisdag 26 augusti 2008

Missbruk...

Ja nu var man igång igen..med sitt tradera missbruk, har så svårt att sluta när man väl har börjat...kollar auktioner lägger i minneslistan...kollar när som går ut, lovar sig själv att komma ihåg tiden...barnen å allt annat man vill göra kallar och ungefär en timme efter avslutad auktion kommer lilla jag på att "j*vlar auktionen!!" sitter surt å bara glor på sidan, sen börjar det efter en stund att ploppa upp nya grejer som jag skulle vilja ropa in, plitar in sökordet.. hittar saker.. lägger i minneslistan...och om igen går hela baletten...jag i ett nötskal. Men tur e kanske de för så många saker som ligger i minneslistan skulle vi bli ruinerade om jag kom ihåg alla :-D

Detta roade jag mig med igår när jag tålmodigt väntade på Anna å Leon...medans jag tvättade städade lagade mat lekte med barnen skällde på barnen...ja inte var jag sysslolös och väntade tålmodigt...plötsligt var klockan dax för middag och jag kom på att Anna inte ringt, fick ringa henne för att kolla så allt stod rätt till och det visade sig att lilleman hade fortsatt ha ont i magen och att det var bara för henne att åka hem...stackaren.

Så det blev en ridtur istället :-) Elin ringde så lägligt å frågade, så iväg red jag på Lukas som jag inte ridit på hur länge som helst, skitskoj va de, lite annorluna än LugnaLulle hehe...sen var de Annika på Lulle och Elin fick ta galning unghästen Lowe :-D det gick gör bra!! Elin e en riktigt go tjej. Nästa tur blir på Onsdag, då förövrigt oxå hovlagaren kommer till Lowe och Lolita..glöm ej glöm ej!! Undra hur jag ska hoppa över att glömma detta...kan man träna upp sitt minne på nåt sätt?? Nån som har nån bra ide?? Tror att jag måste glömt den lilla hjärnhalvan som var kvar efter Alvin födelese på BB denna gången...oops kom på...har visst glömt tvätten..får hänga den snart...det är så här jag glömmer saker, bara för att jag sennar det mesta..

Jaja idag blir det till att baka iallafall, har en jäst (skrev först gäst, kändes inte rätt) i kylen som går ut snart, vill baka bröd men kan man ha en sötjäst till det?? får testa...får väl baka tills jag ska i säng eftersom halva dan gått och inget går snabbt nu längre när man har två barn!! MEN vad gott de ska bli att äta en nybakade bit bröd till kvällsmat mmm vattnas i munnen på mig..ne nu ska ja sätta igång...först tvätten kanske ;-)

Inga kommentarer: