onsdag 25 augusti 2010

Vatten

Av många självklara saker i våra liv så måste väl vattnet vara det som är det mest självklara, iallafall för mig.

För ca ett år sen borrade vi en ny brunn, fick fint vatten som smakade sådär lagom (som vi i sverige tycker allt är) efter den hårda vintern och dess tjällossning började vi känna att vattnet inte alls var så gott som vi alltid tyckt, det smakade som att vi tagit det direkt ur en damm ungefär, kläderna blev vackert missfärgade och tillslut så slutade vi dricka vatten helt enkelt, då kom huvudvärken, måste ha vatten!

Tillslut gav jag med mig och köpte hem fun light (illa jag veeeet) då försvnn huvudvärken iallfall, men så kom den dan vi skulle få ett filter för att få bort skitsmaken, jag väntade och väntade, tillslut knackad det på "klart att köra!" jag började tappa vatten, vill ju inte ha all skit som ligger gammalt i rören...sen ett stort glas vatten...som fick spottas ut!!! Nu smakade det klor (urk) jag fortsatte och tappa och tillsut så fick jag fram friskt fint vatten och var superglad när Hans kom hem, men Hans var inte lika impad...nu smakade det ju lika illa igen!

Så nu står vi här med ett vatten som inte ens fun light rår på...suck! Hoppas killen kan komma och ändra snaaaaart, jag vill ha vatttennnnnn!

Det ska ju bara komma vatten när man vrider på kranen...

Inga kommentarer: