fredag 6 mars 2009

Ring ring!

Verkar vara på rätt spår nu igen, har kunnat tugga små bitar nu i några dagar och efter varje natt märker ja stor skillnad, vilket är bra, eftersom jag är så jäkla trött på detta nu, att ha ont, att inte kunna äta vad jag vill, att inte kunna prata riktigt osv...

Veckan...Gud vad har jag gjort, den har gått jätte fort, som vanligt...sitter mest och planerar allt som har med bröllopet att göra, sakta sakta börjar vi få ordning på de mesta, just nu är det detta kvar:
-Tårta
-Kläder till Hans o Peter o Millan
-Barnens kläder är under konstruktion
-Spriten (som ska inhandlas i tyskland på måndag)
-Ringarna
-Skor och annat smått till mig
-En massa pysselgöra...
-Slöjan ska göras

uj...de va ju änna mycke...

Fast ringarna vet vi ju vad vi vill ha för några nu, efter ett besök i stenungsund igår, 2 timmar stod vi där inne och grubblade. Hans hittade sin ring rätt snabbt, och jag har ju vetat vad jag velat ha men inte provat dem, så jag hittade dem, provade dem, kollade på priset och tog av mig dem. 60 000 är inte RIKTIGT i min prisklass, så jag skalade av och provade bara två av dem...det var skit snyggt de med, kikade på priset...36 000...nja inte riktigt va?
Så jag skippade den iden, ja e ju en sån som tappar bort allt vad värdesaker heter, och jag har inte lust att tappa bort 36 000 så de fick bli en ny trategi..Hans fick välja :-)
och det blev kanon! "En morgongåva" sa han och gav mig den första, "och en vigselring" och gav mig den andra...kanon snyggt ihop och att han valde var ju inte fel ;-)...priset? De håller vi oss för oss själva...ska höra lite med Emelies Pappa osv osv...

Spriten har vi oxå suttit ner och bestämt, så nu gäller det bara att klara av resan till Tyskland i en buss, utan att bli åksjuk och spy :-) åksjuketablett någon????


Å de där andra e ju faktiskt rikigt roliga grejer att göra, så de känns rätt bra faktiskt. Bestämde med Anna igår att vi ska ta å se en bio eller nåt, då kanske man kan få med henne på att titta efter skor?? vad säger du Anna??

Ihhh de börjar närma sig å ja känner av pirret!! Snart så ska jag sammanfatta alla ideer jag har och sen så ska jag bannlysa mig själv från Bröllopstorget för att inte få några fler dumma ideer!! Fast som med mycket annat så antar jag att jag kommer trilla dit, de brukar ju vara så när man är beroende av saker...som med mitt socker sug tex

Fast jag måste ju säga att det som jag har i munnen har iallafall hjälpt mig med den saken, eftersom jag haft väldigt svårt att äta nåt överhuvudtaget. Så inte mycket sug här inte :-)

Får nog ställa mig å kika på vågen idag, har inte gjort de sen ja köpte klänningen, ja måste ju hålla lite koll på att ja inte går upp eller ner för den delen, för då kommer ju inte klänningen passa...ooppss..jaja har ju lite tid på mig att korrigera mig inför dagen D!

Ne nu vaknade Alvin...frulle time! Som Frida B skulle säga :-D Saknar dig vännen!

1 kommentar:

Botchow sa...

ahhh va kul det later me all planering!! Ja det narmar ju sej me stormsteg verkligen!!!
Msn dejt snart tycker jag allt!
Puss!!