lördag 14 mars 2009

Fredag den 13:de...

Alltid annars när ja kommer på att det är fredagen den 13:de så börjar mina tankar: Ja ska nog inte gå upp idag, ja ska nog inte åka iväg, ja skulle kanske aldrig åkt osv...igår tittade jag på mobilen, såg 09-03-13...och mina tankar försvann, jag tänkte ingenting...

På kvällen vid tio tiden ringde de, min pappas nummer, tittade på klockan...och sen blev jag kall...nu är hon borta....

Svarade: Hej...
Ja hör pappa gråtandes: Nu är Mamma borta...
...jag kommer...

Millan, Min Farbror Jajaj, Min Pappa och hennes Brorsdotter satt hos henne när hon drog sin sista suck, vilket jag är väldigt glad för, att båda hennes barn framförallt var hos henne, och jag tror att de båda var glada för att få vara där...jag hade med velat... men är glad att jag lagt så många timmar på att vaka som jag gjort denna veckan, kämpigt har det varit men det har resulterat i många fina minnen som kommit fram om alla åren som varit...

Efter många timmar av tårar, några skratt o massor av minnen skulle vi tillslut lämna henne, min farmor min söta lilla farmor...och då säger Jajaj gråtandes...och Fredagen den 13:de med...

Nu vet jag varför mina tankar stannade där, på morran....

Jag återkommer...

2 kommentarer:

Botchow sa...

usch.... maste va jattejobbigt :-( jag beklagar vekrligen!
varma kramisar fran pannin!

Anna sa...

massa kramar till dig och er !!!