måndag 14 februari 2011

Ibland händer ingenting, ibland händer allting på samma gång..

Eftersom jag fått en del oroliga tillrop efter det förra inlägget så får ja börja med att förklara mig lite, det är inte så farligt kan ja väl börja med, utan det handlade om att ens förhoppningar var på väg att spricka, helgen som gick var ju Altea och Viktors helg, den helgen de skulle bli man och fru och så lagom så lagom i torsdags så känner Alvin sig riktigt trött och efter ett tag så kräks han, efter att ha rekat läget och med det menas: torka spya, tvätta barn, tvätta kläder, sprita sprita sprita sprita...och nämnde jag sprita?? så slog det mig: det är ju torsdag!! På lördag gifter de ju sig och Agneta skulle passa barnen, och det lär hon aldrig göra nu...(vilket jag förstår) men på fredagen så säger hon att så länge ingen annan blir sjuk så har ju de där 48 timmarna gått och att hon kommer att passa dem...frid och fröjd?? Nä...för sen börjar ja må lite tjockt, och det var då jag helst bara ville försvinna bort och dra nåt gammalt över mig, men det gick över och vi fick en superduper rolig dag med Altea och Viktor =)







Nog om det!


__________________________________



Nu till helgen, vi tar det i bilder :)






En liiiiite smått nervös Altea ;)







Första pussen som Man och Fru








Så fina tillsammans!





Super vacker kyrka















Numer en traditon vi kompisar gör till varann, lite "skön" sång lite dans och en stor portion av kärlek...



här sjungs det en ny förbättrad text till Magnus Ugglas "Kung för en dag"






"När vi först mötte Altea, innan skolan hade börjat..."






Efter att ha nervöst väntat tills efter varmrätten, så gick vi upp på stapplande ben, började rätt tyst och lugnt men efterhand jobbade vi oss upp, en tanke som plötsligt slog upp i mitt huvud och som gjorde att jag började ta i, var hur glad och älskad jag kände mig när bla Altea och alla mina andra girls gick upp och gjorde detta för oss på vårt bröllop...vad gör man inte för sina vänner =)






Efter detta tröttnade min kamera och vi fick festa vidare själva :)








Dagen till ära så tog jag och klippte mig, ny frilla som jag blev så nöjd med!! Så här var festklädnanden med ;)






___________________________________









Dessutom så händer det grejer när man lämnar barnen hos Farmor haha!! när vi kom för att hämta busarna så får vi frågan: När slutade Noah med napp då?? Vi bara flina och sa att han inte gjort det. Vi trodde väl att han försökt lura henne eller nåt, men det visade sig att vi glömt lägga i nappen till honom och när hon frågade så hade Alvin svarat att Noah har slutat, hon hade svalt detta med hull och hår och LillFisen har fått sova utan napp två förmiddagar och en natt...så igår natt var det bara att hänga på, lite övertalning vid sängen, "du e ju stor nu, och då har man ingen napp" och en extra gång upp för att förklara så sov han som en stock, trots att vi bävade, för det var inget bra tillfälle med tanke på att han hade både ögoninflamation och påbörjan till öroninflamation vad vi tror, men natten gick riktigt riktigt bra!!






Ja e så stolt över mina barn!!



Dom funkar bäst när de får bestämma såna saker själva, ingen påtryckning bara en buff i rumpen...

Så sådana här sköna foffsovar bilder kommer det nog inte bli längre, nu när nappen är borta...
Nä nu väntar en tripp till vårdcentralen, kanske apotek, och en sväng till affären, halsen vill ha glass säger han den lille sjuklingen =)

























2 kommentarer:

Botchow sa...

Åååhhh va fiiin du var!! Så fin klänning, så fin frilla, och så fin Helenis!
Love ya!!

Emma sa...

Hur snygg som helst i nya håret!!! allt klär en skönhet :) kraaam