måndag 28 februari 2011

Blandade känslor

Jag tar såna där oplanerade avbrott hela tiden, ibland blir det bara för mycket, tiden finns inte, lusten finns inte...men det fina är att tiden kommer och lusten kommer den med, trots att det ibland kan kännas motigt...saken är väl den att det är så tråkigt att skriva om tråkiga eller ledsna eller motiga saker, men så kommer de där sakerna som gör att man vill skriva igen, nu har ett sådant tillfälle ägt rum, närmare bestämt igår :) den 27 februari 2011, för just den dagen så blev vi ägare till en gård!!! Som jag har längtat, och som vi har velat haha men nu är vi äkta rekordeliga bönner...(helt sjukt! känns overkligt...haha!!)


Sen fick vi förra helgen reda på en annan rolig sak, något jag inte alls kan ta nu, för det är en heeeemlisss ;) men tids nog gott folk, ja e superglad!


..och att vi nu fått lite bra nyheter gör att denna helgen gick rätt smidigt ändå, den var inte ljus direkt...starta med begravning och sen följa upp med jobbhelgAllan! MEN nu sitter jag här, nysoven och ett steg närmre att förstå att vi har skrivit på papprena!!!! gah!


För att komma tillbaka till begravingen så var det en av de finare jag varit på, men också en av de mest...ja vad ska man kalla det...den mest sorgsna, hon var ju så ung, i mammas och pappas ålder. När jag annars vart på begravningar så har tankarna alltid vandrat till att nästa gång kanske det är farmor, mormor mm...men nu gick tankarna till ens egna föräldrar, att det kan vara en själv som sitter där framme och är närmast anhörig...det gjorde så fruktansvärt ont att tänka på, men som jag ofta säger, bättre att ha tänkt tanken än att en dag bli överraskad av den...

Jag tror nog inte att jag gråtit så mycket på en begravning förut, men bara att höra de ca 400 personerna i kyrkan sjunga gjorde mig jätte berörd, man kunde liksom känna kärleken där inne...minnet kommer att förbli FINT!


Jag är så jäkla imponerad av Viktoria, som sjöng såå fint för sin mamma


"Godnatt mitt hjärta, du ska sova nu..."

Hjärtat värker..


Något som jag vet att Agnetha så gärna ville, var att jag skulle ta över denna gården, därför känns nog detta tillfälle, just denna helgen än mera speciell...

1 kommentar:

Botchow sa...

Ok..en seeeen kommentar :-) Men GRATTIS till gården!! Wow...gårdägare, 2 barns mor och het fru. Och bara 27!
Och den dara hemlisen..jag tror jag vet. Jag har det pa kann.

Saknar dej gums!!!