tisdag 28 september 2010

Yey!

Första stunden framför datorn på...ja vet inte ens hur länge..ska vi se idag är det ..tisdag?..mm just de, och i söndags för mer än en vecka sen blev jag sjuk, så sen dess har ja inte besökt datorn..

varför??

jo för att jag har vart inne i ett dilerium som PH sjöng, inte utav kärlek eller vad hon nu sjunger om, utan pga att jag fick hjärnhinneinflamationsliknanade symtom, Hans fick komma hemma tidigare på sin första dag på jobbet efter hans hjärnhinneinfl (WTF) och köra mig till Östra. Där tyckte dom att jag självklart skulle göra ett ryggmärgsprov (jipppeiii!! eller inte, fan de värsta ja vart med om, värre än att föda barn!!!) dom la in mig iallafall...

Dan efter kom nästa chock, jag som trodde att jag hade såååå ont i huvudet, fick en attack av en huvudvärk som var sänd från helvetet (jag lovar att den måste vart de) för jag kunde inte stå upp, sitta ner, ligga ner utan att vara millimeter från att kräkas, det enda som funka var att ligga med nåt tungt, mörkt på huvudet, proppa i mig tabletter och försöka slappna av, då kräktes jag iallafall inte, utan hade "bara" en djävulusisk smärta i huvudet...så låg jag till torsdag eftermiddag, då Hans praktiskt taget släpade mig ut i bilen och körde mig till akuten. Efter dropp, syrgas, avkylning mm så fick jag tillslut citadon...två...därefter infann jag mig i ett nytt dilerium men inte utav smärta längre, utan i en härligt smått virrig drogad värld...och sån har jag vart sen dess...

tills igår!! Då jag inte behövde mina tabletter längre, känns såå himla gott, blev ju riktigt orolig eftersom pillrena var beroendeframkallande, ich inget ja gillar...så nu klarar jag mig på panodil och Ipren dagarna i ända, men det är ett framsteg =) nu ska jag bara börja äta igen, så att jag återfår mina krafter så att jag kan orka vara upp och inte bara ligga ner...(har fått skriva detta i 3 omgångar)

Så nu vet ni vad jag gjort den senaste veckan...inget alls...

By the way...efter att Noah hade kommit så låg jag på BB och pratade med Hans om att jag nästa gång kanske skulle ta en ryggmärgsbedövning för omväxlings skull, bara för att veta hur det är med en, så att jag kan jämföra och att jag ska kunna uttala mig om saken, om den gör sån nytta eller om det bara är bluff och båg haha...detta är totalt uteslutet! Aldrig att jag tar en sån jävulusiskt sak igen, och det är inte bara för att jag blev sjuk av den, den gjorde ju fruktansvärt ont!!!

Läkaren sa att ett sånt ryggmärgsprov utgör en större risk för folk med migrän och igentligen borde man fråga om personerna har migrän innan en undersökning, inget som görs men som kanske borde göras...men inget vi vanligt folk vet heller, kanske nåt att tänka på personligen, detta kommer att skrivas in i mina journaler iallafall, så om jag någon gång mer behöver ta ett sånt prov så ska behandlign sättas in direkt för att reducera smärtan...vilket ja känner mig väldigt nöjd med, tänk om jag hade fött nästa barn med en sån bedövning och efter att man kommit hem från BB fått en sån förlamande huvudvärk med en liten bebis som vill ha ens uppmärksamhet dygnet runt!!! Inge kul!!

3 kommentarer:

Botchow sa...

WHAAAT? Men gud, hade ingen aning om att det var sa illa! Usch, kan bara tanka mej hur den migranen vart...
Sa, jag som har migran ganksa ofta, borde alltsa inte ta ryggmargsbedovning?
Ahhh min fina helenis....glad att hora att du mar battre nu iallafall!! Stora johanniskramisar!

Maritha sa...

Hej Helena!
Skönt att du snart är fit for fight igen!
Är en trogen läsare (som hittar hit via Emma Larssons blogg..) Det var jag som gav rådet att kolla på "dunder-sidan" innan din sons MR för övrigt :) Måste bara få säga att ryggbedövning inte alls var farligt! Ryggmärgsprov ska kännas betydligt mer vad jag har hört. Fick ryggbedövning vid ett planerat kejsarsnitt och var jätterädd att det skulle göra jä-ligt ont! Men det stack till lite och sedan var det klart :D Så var inte rädd för ryggbedövning i framtiden!
Maritha

En mamma mitt i vardagen. sa...

Maritha: Jag har med hört folk som sagt att det inte alls gjorde ont men har också nu i efterhand hört folk som sagt motsatsen, så jag håller mig nog ifrån det, jag har ju kört de andra naturligt så ja måste ju inte ha de, huvudvärken i sig är ju värre än själva sticket så jag kämpar nog :D
men tack iallafall för peppet !

Johanna: Alltså klar du kan ta ryggbedövning men man ska vara väldigt försiktig innan man går hem från sjukhuset, se så att man inte får huvudvärken och om man får den så ska man kräva behandling direkt (tycker ja iallfall)