tisdag 5 maj 2009

Jaha då var denna helgen slut den med...allt går så fort och det känns inte som jag hinner med hälften av vad jag behöver göra, vi sover alldeles för länge på morran och är sega när vi vaknar...men nu kanske det blir ändring på det. Vi var på utvecklingsamtal för Alvin i förra veckan, Alvin som har börjat snacka mer än någonsin, sjunger spexar osv säger tydligen inte ett ljud på dagis, detta gjorde mig riktigt lessen, "vi får möjligtvis ur honom en nick eller ett skak på huvudet"...där sjönk mitt hjärta ner till botten...min lille bebis :(
Men som tur är tog de tag i problemet, frågade mig om jag kunde tänka mig att lämna honom två dagar i veckan 7 1/2 timme åt gången istället för att få honom att bli lite mer hemma där uppe, jag hade inget att invända. Så idag var det första dagen som det var dax att kliva upp redan kvart i sju för att lämna halv 8. Så nu e ja uppe och igång ;)

Helgen har innehållt en svensexa för den blivande och en klassfest för mig, både svensexan och klassfesten blev riktigt lyckade.
Peter hade fixat med mig så att jag tog Hans till Maxi för ett gunginköp, men Hans namn ropades ut så det blev inget med det :) i kundtjänst stod hela skaran och väntade på honom (han blev nog rätt förvånad hihi) utklädd till spermie, åkte de buss till stenungsund för att sedan åka RIB båt, ut till en Ö (om jag förstått rätt) för att spela paintball, efter massa spring och lite köttiga sår, åkte de tillbaks för att basta, bada o relaxa och sen vidare ut på stan, kaka god mat och partaja, igentligen var det mening att han skulle sova hos någon (först hos Per, men han fick magsjuka, och sen hos Tobias men han avvek alldeles för tidigt för Hans) så när jag o Fridis kom till Millan stod Hans där å var redigt full i full styr med att försöka få ut den ena bilbarnstolen (vilket han inte lyckades särskilt bra med), kvällen fick ett jädrigt bra avslut, sittandes i baksätet och tjöta om vad som hänt under kvällen och sen vidare i säng bredvid mannen man älskar..mumma!

Också vår klassfest, som jag skrev så blev vi ju svikna utav flera, bara vi tappra kvar ;) sen måste jag ju säga att jag började ångra mig på dan innan allt drog igång, men efter två tre drinkar på Avalon och lite "taktiksnack" kom vi i rätt stämning. Väl där var de väl kanske lite tryckt (men de där drinkarna gjorde gott) och efter ett tag var det inte alls lika kämpigt att snacka me massa gamla bekantskaper och vänner. Träffade på några vi gått samma klass med i mellanstadiet och det var väl där vi stannade den största delen av kvällen, riktigt jäkla skoj att höra alla olika hyss de hållt på med och på vissa områden gjorde de att man plötsligt förstod vissa konstiga saker som hände under skoltiden. Va jäkligt kul att se alla som vuxit upp, blivit mognare, blivit äldre osv osv...även kul att höra vad alla tyckte om en själv, om man förändrats eller inte :) en riktigt lyckad kväll, som inte slutade förrän med nattbussen halv 4 hem till Kungälv och Millans bil.
Dagen efter kan ni ju förstå att vi inte gjorde många knop...Hans tog en liten tur med Alvin ute mitt på dan för att se på den halvfärdiga paddocken (som bara saknar sand och stänge runt nu wohooooo) men efter det gick han och la sig och sov till fyra hahah å han klagade på mig att jag sov till 2 efter min möhippa! jaja...

Jag önskar att jag hade lite kort från klassfesten och svensexan för att lägga in här...:( Fridis jag vill ha bilderna från klassfesten!!!

Satt precis å kolla ut på regnet...blev lite nerslagen efter alla veckor med sol, men så kom jag på! NU har jag ju den tiden som jag har klagat på i flera veckor att jag inte har (hmmm konstig mening) nu kan jag BAKA! :) haha och pyssla med alla saker till bröllopet!

Dax att sätta igång!

Inga kommentarer: