onsdag 24 mars 2010

Känner mig så stolt :)

och träningsvärken påminner mig ständigt omhur stolt jag borde vara ;) hahahaha!

Nej nej soffpotatisen har inte börjat att träna, jag har kommit igång med Lolitas träning, vilket ger mig träningsvärk i massor, hon har energi som skulle räcka flera år för mig, och den måste jag tona bort, annars kommer hon aldrig framför en vagn igen. Så nu är det tömkörning/longering som gäller och det i hundratjugie...eller iallafall så tar vi oss ett X antal varv i paddocken (som jag förövrig älskar!!!!) i den fart som hon själv bestämmer, sen bär det av ut med tömkörningen, som efter några tossevarv funkar kanon!

Luxine blir sutten på, och ledd några varv, lille ungen verkar inte ens bry sig om att hon har någon på ryggen, däremot så tror jag hon stör sig nåt enormt på att någon leder henne...hon brukar ju ranta efter mig utan att bli ledd Hihi...fast de e klart, eftersom Alvin nu har ridit på henne under några månader så tycker hon väl att vi tjatar med de där grimskaftet hehe..

o så till sist Lullen :) min älskade LulleBulle :D han är såå underbar att rida just nu, lyder minsta lilla sak jag gör och mitt intresse för dressyr har vaknat (så dax nu efter åtskilliga år på ridskola) så nu får jag börja rota längst bak för att komma ihåg de där som läraren sa medans jag roade mig med annat på hästryggen...

Så! nog tjatat om de! Det blev några fina ord om mina älskade hästar!

1 kommentar:

Botchow sa...

Ahhhh...dina hastar!! Vill okcsa ha hast... ar inte det varje tjejs drom egentligen? David vet om iaf att jag vill ha en hast ranch nangang. Vi far la se nar den drommer gar i uppfyllelse ;-)

Puss pa dej!!