tisdag 16 mars 2010

Guuuuud va gott de e när man får gjort sånt där som man alltid sennar...man får en lapp om ledighet under semestern från dagis..."den gör vi sen", man måste beställa mer föräldrapenning..."de gör vi sen"...måste beställa tågbiljett till sommarsol vistelsen..."de gör ja sen"...iallafall, sånt har jag gjort idag :) Superskönt!

Har terapiat mig själv idag med, och med det menas det inte att jag suttit och pysslat, vilket inte skulle vara en så dum gissning, utan att jag suttit och skrivit in mitt egna schema och Alvins dagis schema i almanackan...lite förberedelse inför jobbstarten, har ju inte jobbat riktigt sen juni 06 så lite terapi krävs det för att inte få fullständig panik när dagen kommer ;)
Det mesta verkar ordna sig, de flesta dagarna kommer Noah ha någon som passar honom och vissa dagar kommer Hans att få komma hem lite tidigare, Alvin kommer bara få gå max 15 timmar dessutom så de känns väldigt gott :)

Ja o Noisen är precis inkomna från stallet, mockningen gjord så det bara är för Hans att ta in dom ikväll, jag jobbar ju...sen hann jag göra lite miljöträning med Luxine haha, hon såg så söt ut när Noah kom körandes på sin traktor...undra om hon tänkte "hur sjuttsingen kunde den bli så liten plötsligt"...hon e ju van vid pappas stora :D
Sadelns var på idag igen iallafall, kan ju inte få för mycket träning inför allt ridande framöver, jag höll på att hoppa upp,när ja stod där o hängde, men så kom ja på att Noah var ju med...dumt att eventuellt ramla av när han e med. Så nästa gång!!





1 kommentar:

Botchow sa...

Shit, har du inte jobbat riktigt pa 4 ar...? Forstar att det kan kannas konstigt! Eftersom jag ocksa e ledig dom flesta dagar och "inte jobbat riktigt" sedan 2005 nar jag var au pair, eller kanske inte ens sen 2004 nar jag jobbade pa maxi! Det e sista gangnen jag kanner att jag jobbade pa ett riktigt jobb haha... man e sa van att vara hemma nu :-)