tisdag 1 december 2009

Tjejkväll, Julbord, första advent, Sofia o Björns nya hus, Ullared och...

Japp..uppdatering!

Fredagen: Alla tjejerna kom och vi åt o drack gott, o ja fick massa fina presenter :D Tack alla!!

Lördagen: Barnfri...behöver ja säga mer??...Julbord på kvällen, massa god mat, och jätte kul att träffa alla andra i BDF (som jag förövrig kommer att ta över rollen som webmaster inom kort, pirrigt men ja e taggad!) Annika o ja planerade lite galna tilltåg inom föreningen i vår :D

Söndagen: Gjorde pappa o farbrorn klart de sista på rundpaddocken här hemma, medans ja o Annika tog oss en tur, där vi mötte rullskidor inte 1 utan 2 (!!!) gånger, andra gången sket de bokstavligen ner sig när de närmade sig..hehe..men ingen skada skedd, väl hemma selade vi Lolita för att spänna för henne framför vagnen där hon inte vart på ett X antal år, hon grejade det fint.
Sen var ja bara tvungen!! Ut med Luxine för att prova nya paddocken, vet inte vem som hade det roligast hon eller jag, o motion fick ja med, löslongering is the shit!!

Lolitan
Här är den! Jag är så enromt tacksam!

Sen drog vi en sväng till Kareby där Sofia o Björn har köpt ett hus, inflytt nu i veckan o helgen...mysigt att få se vart man ska spendera Jul i år :)
Kvällen tog jag tillfället i akt o spaade lite, fick ju en massa saker från Emma i present, så jag blev skrubbad o lukta gott o hela köret :) tog mig tom en runda med den där saken ja fick av Fridis, Altea, Sofia o Camilla...vet inte vad ja ska kalla den, den som masserar hårbotten o får en att ryyyyyssssaaaaa så gott :D skålen fick nöjet att ha lite popcorn i sig på kvällen :)
Armbandet som jag fick av Danni o Jezzie har i princip suttis fast på min arm sedan i fredags, men fick ta en paus när ja hoppa i plurret...så nu väntar en rejäl tur på Panduro, en massage (ahhhhh) i kungälv o så ska såklart min skitgrymma tårtspade i form av en högklackad sko användas...passar ju bra att jag snart fyller år mohahahah
sååå nöjd! kram på er alla vänner!

Igår: Ullared som gällde, inga barn, två vagnar, mamma o jag...in halv tio, ut halv 5...liiiite trötta, men väldigt nöjda :D
Idag: Tidig morgon, men vad gör de, de var ju första programmet av julkalendern...Alvin satt som förstenad=godkänd. Seg dag, massa pillande med nya hemsidan, efter dagis sen blir det pyssel med julkalendern (som ännu inte är klar, 1 dec idag ju!!) ikväll blir det en tripp till viktväktarna där jag ska få se om det nya systemet har gjort gott eller om min magkänsla stämde från förra veckan...hoppas inte de...

en liten parentes: Noah lär sig ständigt nya ord...nytt för idag: Gocka bumpaaaa...(docka rumpa) var har han fått de ifrån??

see ya!

2 kommentarer:

Botchow sa...

Awww...va mysigt! Och vilken fin... grej vafan det heter...paddock? Ni byggt for hastarna!
Och vad spannande att du blivit webmaster! Om du behover fina foton pa fjordhastar kan jag greja lite med dom jag tog forra julen och skicka till dej. Om du vill alltsa :-)
Pusspusspuss saknar dej!!

En mamma mitt i vardagen. sa...

Självklart vill jag det!!! Va kul :) letade lite bilder idag, men inga som var så där super :)
puss