tisdag 8 december 2009

Den årliga arrangemanget av julkorten är nu klara!

Vissa saker är väldigt själklara för en själv, medans för en människa som bara vart med om tre Jular varav en där han mest låg och dregglade är vissa saker helt klart konstiga...som när Alvin frågade idag: Vad är detta mamma? jag svarade utan att tänka: En Julstrumpa...två skunder efter så ramlar Alvin handlöst på leksängen, jag vänder mig om och märker att han halkat eftersom han satt på sig julstrumpan på foten, min första tanke var: Hur i hela friden kom han på den iden?? (Vad inrutad man är!!!!) men sen vid vidare eftertanke...inte så kontigt alls!! Sötnos!

Noah har kommit fram till att när mamma säger "LE" så ska man se ut så här, urgullig men ja undrar vem han försöker likna!?

Här kommer samma min igen, han över bra på den, medans Alvin mest ser rädd ut för tomten (vilket jag förstår, inte världens mest söta tomtegubbe om man säger så..)
Ja...inget Julkortstagande utan gnäll, jag insisterade på att båda skulle sitta sött på gunghästen, fint fint tänkte jag, men Alvin började snart gnälla, och jag bad och bad för ja tänkte ju på det fina kortet som kunde bli...men tillslut spände han ögonen i mig o sa...men mamma JAG FÅR FAKTISTK ONT I SNOPPEN!!

Ni förstår då att jag fick liiiite dåligt samvete va?? Gillar dock när de blir äldre och faktiskt kan säga mig såna saker ;)
I Fredags öppnade Alvin deras aktivitetskalender, som vi så fint kallar den och fann en lapp att vi skulle baka julgodis, verkligen världens bästa dag ansåg mamman då vi skulle iväg på kvällen och skulle packa o massa annat, men vem kan ändra det som står i kalendern?? så vi började, och Alvin som älskar pyssel, hade det super :) duktig kille!
Det gjorde ju att när vi väl kom iväg till farmor o farfar för att lämna barna så var det tio gånger skönare att få åka på Julbord a la Lökeberg med Simbergarna :D riktigt trevligt och supergott som alltid där ute! Att sedan bara kunna knalla några hundra meter för att där kunna lägga sig ner o sova gjorde det hela ännu bättre..göttans!
Dagen efter intog vi en brakfrukost som alltid är som godast på hotell, och därefter massa tjöt som senare utbyttes mot en rundtur runt "bygda" för att kika på nybygda hus, perfekt avslutning enligt oss som går i byggartankar :)
Hamnade sedan hemma i sofias o Björns nya hus i Kareby för att sen åka till jobbet en stund.
Söndagen var det sista buggen för oss denna termin, inge kul alls...gillar att ha den stående motionen och kursen på agendan varje torsdag som denna veckan även var söndag ;) men vi kommer tillbaks nästa termin.
så igår...kom den stora dagen vi bävat inför, dagen då Noah skulle visa att han kunde ligga stilla i 20 minuter...jappjapp...
Men lillkillen var så duktig, trots att det ar svårt att få in slangen i armen på honom och trots att sköterskorna höll honom så hårt att han blev blå om armen, sen passade vi på att ta en tur på stan, köpa lite presenter och fika, vi hann tom att gå på en julmarknad vi hitta, och när det väl var dax, flyttade vi bara över en sovande Noah till britsen där han fortsatte sova tills undersökningen var klar, sen tog narkossköterskan tag i hans arm och som på en given signal vaknade han skrikandes, lille vän, inge roligt sätt att vakna på antar ja...
Lite Julbak hann vi även med när vi kom hem!

Massa fina Lussekatter eller pissar som Alvin kallar dem :D
Snart dax för VV...och efter julbord, lussebak och en dag på sjukhus så är jag väl inte så jätte benägen att tro att det lyckats denna vecka, men kroppen min har lurat mig förr! Var ju på julbord och tjejmiddag på samma helg förra veckan och då hade jag minskat 2,6 kilo!!
Får se vad den säger ikväll...snart klar iaf :D
see ya

1 kommentar:

Botchow sa...

ah va myyyyysigt! Holl pa att garva ihjal mej av det Alvin sa om snoppen. Stackarn :-)