fredag 23 januari 2009

Noah liten...

..e inte så liten längre :( igår ställde han sig upp mot gåstolen, tog ett grabbatag runt hans kära gula Anka, den började spela bäbä vita lamm, han släppte gåstolen och stod där i ca 20 sekunder, jag bara satt och gapade, tills jag återtog fattningen och började hålla runt honom, ifall han skulle ramla...tillslut föll han lätt bakåt och satte sig på rumpen...jag var chockad...vill ju inte att han nu inte ens 8 månader gammal ska börja med såna farligheter!!
Barn är inte redo att stå och gå i den åldern!! Jag tyckte de ju va så perfekt med Alvin som helt säker på sin sak, började gå när han var 11 månader, man såg ju att han hade kontroll, men de har man inte som liten bebis!

Idag kommer Hans hem tidigare, för jag ska ta tåget ner till Halmstad till systerystern som fyllde 30 igår!! Grattis!! Imon blir de stor fest för henne, och då kommer även Hans ner med min bror i släptåg :)
Kottarna kommer att vara i tryggt förvar hos Farfar o Farmor, och vi (Hans o Jag) ska bara vara "kvinna o man" som Millan säger haha...de ska bli jäkligt gott!

Känns lite konstigt att lämna allt här nu bara, vi hade ju påhälsning i stallet förra veckan, då någon stökade ner, la saker i fodret och klottade på väggen...läskigt!! Men allt eftersom tiden går så känns de bättre å bättre, tror idag att de va några jäkla omogna ungar, men tankarna vandrade ju omkring rejält innan man kom fran till den sinnesfriden...

Veckan som gått har ägnats åt Millans fest och förberedelser, gjorts lite presenter dessutom, lägger ut bilder efter att festen e slut, ifall hon skulle få lite tid över och lägga just den tiden på att kolla min blogg ;) haha

I helgen starade Alvins simning igen, va himla roligt att se, för han hade verkligen förkovrat sig under julledigheten, Hans var tvungen att jobba så Bror Håkan följde med som sällskap.
Söndagen var vi hemma hos Emma, Peter o Vilmer och åt god soppa. Annars en lugn och härlig helg, i Hans o Helenas tecken ;)

Ne nu e de dax att ta ut risgrynspuddingen ur ugnen och käka lunch! Mmm

3 kommentarer:

Anna sa...

guuuu av fin blogg du gjort nu!!
Å va duktig han e NOah!!!

Blev inspirerad lite ava tt redigera bilder när jag såg att du gjort de.. ska göra några nu ;)
Puss långpratarn !

Botchow sa...

jaa haller me! Jattefin blogg! Och nya fina bilder! vilken duktig pojk ni har! Ska han verkligen redan borja ga?!?
Ska skicka en grej till dej i veckan forresten...
Ha de sa kul i halmstad a halsa Millan!! Kraaam

En mamma mitt i vardagen. sa...

Ohh va spännade!! Skicka mej något :D va e de, va e de, va e de??? ysch kommer ja ju va supernyfiken jääääte lääänge ;) din förtjänst med bloggen jue ;) Puss