tisdag 23 augusti 2011

En av mina sedvanliga pauser...



Plötsligt så kom lusten att blogga tillbaks, kanske för att jag nu känner att tiden finns? kanske för att jag nu har nåt att berätta eller kanske är det för att det kliar i mina fingrar...vem vet, inte jag!

Funderingarna ligger kring att låsa bloggen, låta vissa läsa, låta vissa ta del av oss...vi får se...

Sist skrev jag att jag satt och tittade på Lolita, väntade på lilla fölet, det blev inget den natten kan ja meddela, utan fölisen kom inte mindre än två veckor efter!! Vad vi väntade och vakade, fasen va trötta vi var, men tillslut kom lilla lilla LindiePop ut, en riktig ståltotto, då hon efter att ha rest sig första gången stod upp i 5 timmar...




Så vad har hänt sen sist? MASSOR och det har ja ingen som helst lust att dra igenom (ska ju inte döda det lilla anfallet av bloggande ja nu fick) men i stora drag så kan man väl sammanfatta det hela på nåt sätt...



  • En tredje liten busling ska komma att äntra denna familj, Alvin och Noah är stolta, så stolta storebröder, dom tycker att snön ska komma nu, för då kommer bebisen =)

  • Sommaren har varit kanon! Gick fort som vanligt men saker blev gjorda och här på hemmaplan var det...hmm hur ska ja säga...kärleksfullt haha...tyvärr blir de inga bilder, eftersom vårt minneskort valde att bara lägga ner, kanske ta semester...tråkigt är det iallafall...

  • Vi har klarat oss i 6 månader som månskensbönner, eller snarare som solskensbönner, för jösses vad vi haft tur med vädret! typ enda gången på året då ja bryr mig om att det ska vara bra väder, och i år hade vi turen på vår sida, trots manfall när det gällde att få in höet så har det gått skit bra helt enkelt =) TACK alla som ställde upp!

Så nu var det klart, NUTID!


Nåt jätte stort just nu är att Björn och Sofia närmar sig deras datum, bara 2 månader kvar och jag blir mer och mer pirrig, saken är den att jag är nästan mer pirrig över deras liten än över våran haha kanske för att dom ligger före, vår tid kommer efter ;) det känns så kul att Sofia titt som tätt ringer för att få råd, snacka lite eller bara vara Sofia...känns lite som att ha en lillasyster =) ska bli superkul att få skämma bort bebben lite iallafall, få klämma och känna och lukta.


Tankarna har ju börjat snurra kring vår bebbe med, det är konstigt för man tror att man kan detta nu, men tänk hur olika det kan vara, hur olikt man kan känna och må, allt de där lilla omkring oss gör att man får en helt annan synvinkel på saker. Denna gången har jag förmånen att få dela detta med mina älsklingar, dom ger en en helt annan syn på graviditeten, denna gången är det ingen mage, denna gången är det en bebis, från den dagen vi berättade om vad som fanns i magen så var det en bebis, inte min och Hans bebis utan deras bebis...


Det smittar av sig på mig och Hans vilket är bara positivt, jag har alltid haft svårt att förstå hur vissa saker kommer att vara eller se ut när det blir klart, men nu genom Alvin och Noahs ögon så är det solklart!


Alvin har stenkoll på vad som händer, vilken vecka jag är i, vill veta allt som finns att veta, Noah har mer koll på hur bebisen mår, ser till så att det pussas godnatt och att den inte glömmer av att komma ut, utan påminner om att det faktiskt kommer att snöa snart! haha..att man kan älska dessa små så mycket...



Idag är det 100 dagar kvar till bebben är beräknad att titta ut...kan det gå mer långsamt?

1 kommentar:

Botchow sa...

Jamen tack!! Gott att höra från dej! Längtar också tills liten kommer ut! Tänka sej att denna julen är du tre barns mor!
Glad att ha dej tillbaka! PUSS