torsdag 15 juli 2010

Gnager i mig!

Vart i Falkenberg och hälsat på mamma pappa marita och lennart som är ute på semester, det blev i slutänden en övernattning i deras förtält och en heldag på en superfin sandstrand...barna lekte och den vuxna delen av gänget softade=sommar...

Millan och jag pratade i telefon på vägen hem och sa att detta var ju hur enkelt som helst att ta sig för och blev supertrevligt...detta kunde vi lätt göra om igen...men nu så här i efterhand så vet ja inte riktigt om det...

För precis när ja lagt på telefonen så började bilen att tappa fart, ja fatta ingenting, ja gasade och gasade men de hände liksom inget, ja provade om N hade av nån anledning lagts i men den var i läge D, så det var bara att sätta på varningsblinkersen och svänga av till väggrenen på motorvägen, mitt i backen vid frillesås blev vi stående...alltid bästa platsen att få stopp på som polisen sa =)

Som tur var så åkte Håkan i bilen bakom så efter en massa ståhej med en bil som inte funka att bogseras så packade vi allt inklusive ett par vettskrämda ungar in i hans bil och åkte hemåt, Noahs stol funkade inte att sättas fast i Håkans bil så efter lite improvisation så tog vi beslutet att vi skulle ta småvägarna hemåt, vilket visade sig blev en jätte fin tur, men jag hade lite svårt att njuta, för det dåliga samvetet gnagde i mig, A och N hade vart superledsna och jag var tvungen att assistera polisen när han försökte hitta felet på bilen, sen att jag såg våra så så så hårt förvärvat sparade pengar flyga sin kos med en trasig bil gjorde inte saken bättre...

Efter ett samtal med Pappa som sa några så solklara ord "var det inget värre" så kändes det dock mycket bättre, tänk om det hade hänt nåt med oss, vi var ju helt oskadda..men då slog tröttheten in...nu ville ja bara hem, lägga N i hans säng och lägga mig själv och snusa på A som hade tagit detta illa.

Några supersöta ord från min StorBus med gråten i halsen:
"...men vi kan inte laga denna bilen, för det där är inte min pappa!!" (pekandes på polisen) jag tror att MickePolis smälte en aning där...och även pappan som fick höra det där när vi kom hem =)

Nä! Nog med utflykter för oss för några dagar...

Inga kommentarer: