söndag 11 juli 2010

Feeling hot hot hot!

Svettigt värre idag tempen är uppe på 30 i skuggan, och jag fick för mig att idag var dagen jag skulle ta min första "lång"tur (läs: utanför väggarna, till alla "faror") med Luxinan, och nu är jag helt slut och het både i kroppen och i hjärtat, för min lilla tös skötte sig utmärkt! "farliga" kossor och massor av andra saker skrämde inte slag på henne, nej utan hon gjorde sin fjordinggrej, stanna titta, frusta och gå....ME LIKE!
__________________________________________

Förresten måste lägga in kort på mina grabbar, Lördag igår och lördagsgodis på schemat :) här sitter sötepojkarna och mumsar klubba, dessutom nyklippta! Mamman är nöjd över sin prestation :D


___________________________________________
Gårdagskvällen

Hans tog sig an Luxine för att lära henne stå på en stubbe med båda fötterna

Efter ett par försök så fatta hon galoppen (thihi) och ställde sig fint

och till och med började beundra utsikten...

Jag lärde honom att löslongera med...måste säga att he´s a natural!! Gillar att man ser på bilden ovan att när han vänder sig bort från henne så stannar hon automatiskt och närmar sig honom. Horsemanship is tha shit!

_________________________________
Sen tog vi oss en kvällspromenad och jag fick en glad nyhet då jag insåg att jag fått tillbaka min kamera..den har inte vart borta utan snarare funkar den nu som jag är van vid!
Tack Jezzica för tipsen :)
Några av bilderna jag tog och som för några dagar sedan skulle vart helt annorlunda...ja e nöjd!

Vargen





Ett så snällt öga får man leta efter


Underbara fingerborgsblommar

Ne nu blir de en öl och en bok i skuggan på en filt...får ju passa på barnfritt här idag serru ;)

Inga kommentarer: