måndag 3 maj 2010

Ja veeet!

Mycket hästar nu, precis det Anna kommenterade för ett tag sen att det inte var med mig...alltså mycket snack om mina hästar...så Anna stå ut ;) för tankarna växte, funderingar kring varför jag inte snackar häst värst mycket, och jag kom fram till att det har blivit en vana, har ju växt upp med i princip noll hästvänner och det sista mina vänner ville höra var väl allt om mina hästar.
Så här kommer väl igentligen hela min uppväxts hästsnack hahah
Håll till godo ;)
Svårt oxå att vara tyst när man är stolt =D
Men vi kan ju säga så här, alla ni som inte alls känner för att läsa om hästar så ger jag er en liten varningssignal innan pladdret kommer ;)
...också lite hästar...
Igår så tog jag iallafall ett nytt steg framåt med Luxine, eller snarare 5, för hon fick gå 5 steg i den lilla sulkyn, allt för att hon skulle få känna på lite tyngd bakom henne inte bara slanorna som hänger och dinglar ;) det är min grej de där, jag tragglar och tragglar med en sak (i detta fallet slanorna) och så en dag får jag mig ett infall, igår var det sulkyn, många skulle säkert säga att hon inte alls borde sättas i den ännu (har ju bara hållt på nån månad) men så går jag på den feelingen, sätter för MEN bara 5 steg, och det har funkat hittills, vad kan ja säga "I do it MY way" borde fler människor göra...och då snackar vi inte bara hästar ;)
Sen var det första ensamma ritten som gällde, ut i padocken upp med hjälp av Hans och så iväg, skötte sig som vanligt super, lite konfunderad blev hon dock när jag från ryggen sa mitt "sssss" som i trava, då ställde hon sig still, vände huvet mot mig, kikade ett tag, men när nästa "sssss" kom travade hon på så fint...lilla tjejen, funderade nog på varför jag satt där uppe, när hon är så van vid att jag springer bredvid haha!
Så nu har hon både tragit sylky och gjort sin första trav med ryttare.
=)
Annars har helgen vart riktigt bra, lördag blev att åka till dalsland för att hämta hem vagnar och igår var vi ute hela dagen hela familjen och bara pulade, med en avslutande grillning med Mamma och Håkan som gäster.
ne nu får ja ta fram frukost till hjärtanen, sen blir det dagis för STOR och passning av Sofia för LITEN, för jag ska jobba :)
see ya

1 kommentar:

Botchow sa...

JAg gillar att lasa om hastar! Det e ju du! Vqa kul att du kan rida Luxine nu! Jag blandar ihop alla dina pollar, e Luxine det senaste folet? Tror det sista folet jag sag var Love?
Puss!!