onsdag 8 juli 2009

Dagen man drömt om sedan man var liten...

21/5 2009 Branehög, Lyckan
Dagen började med en härlig frukost med familjen, snart var det dax att kicka igång dagen, med ett besök hos frissan, gav en puss till sambon. Replik från han: " Nästa gång vi ses är du min fru" ihhhh pirra i magen lite lätt kan ja säga...
Millan o jag tog oss till frissan, bärandes på en flaska champange o lite gott att äta.







Ett före kort (trött?? nja kanske lite)












Det börjar hända grejer






Keth fick kämpa med mitt hår, masssoorr av hår :)






Tiaran på plats








Så här såg det ut under slöjan







Millans tur att få gjort håret







Sedan hem till Mamma o Pappa, där Anna stod redo för sminkningen av oss.







Sista finputsningen







Systrarna klara för avfärd












Under tiden började folket komma...













...och vigselvärdarna var där för att ta emot :)











Detta fina möttes de av på vägen upp, vid våran fina grind, på en jätte fin blomsterbåge som tyvärr aldrig blev fotad :(







I väntan på brudföljet...



















Första delen på plats






I spänd väntan...
Spänd? Han ser rätt cool ut...
Ringen är med :)



Hans superfina corsage som Anna på "Anna O Mamma" gjort! Den enda som inte väntade på Bruden utan väntade på Mamma..





Under tiden begav vi oss till bilen som skulle ta oss upp till Lyckan

Mina små söta brudtärnor












Nu var vi framme :) Massor av tankar fladdrade runt i mitt huvud precis här, när pappa stannade bilen, Camilla öppnade dörren, tills jag kom på...hur sjutton kommer jag ur bilen utan att se handikappad ut?? men de löste sig snabbt, pappa gjorde ett bra jobb :)
Shit va folk! Har vi bjudit alla dessa?? nej..de e massa som bara kommer för att titta...åhhh glädje :)




Pappa o Ja :)



Pirrade det i magen på morran så pirrade det ännu mer här kanja lova!



Jag syn på pojkarna i sina fina kläder som svärmor sytt...



Jag får se min blivande man i sina kläder, o han får se mig...vilken känsla!!
För femtielfte gången idag får ja kämpa med att hålla tillbaks tårarna..

Lite improvisation...en glömd brudbukett gjorde att alla fick ta lite extra kort innan vigseln kunde börja :)







Då var det dax!!









Vår Bestman gjorde ett riktigt bra jobb..på alla sätt o vis :)

Barna lekte och trivdes











Fridis o Millan sjöng så himla fint tillsammans, "Det svär jag på", tårarna var väldigt nära där ett tag igen...









"Jag Helena, tager dig..."







Ringväxling




Min ring!! :)














Millan sjöng solo och barnen började rocka loss :)














Dax för kyssen jag väntat på hela långa dan!












SKÅL!!








Massa ris!!






o i uringningen kom det med haha





Massa kramar :)





Barna roade varann...









Fortsättning följer....

Inga kommentarer: