torsdag 28 januari 2010

Konstig dröm...



Alvin sover pissigt nu igen, vaknar o skriker, får inte tyst på han, det enda man kan göra är att ligga bredvid, inte röra inte prata och helst inte andas...SUPERENKELT!!




Men iallafall inatt gjorde jag nåt som jag aldrig gjorde förut men som idag är mer och mer förekommande...jag somnade bredvid honom, i en lätt obekväm ställning med ena armen i en konstig vinkel...HURSOMHELST! så vaknar jag plötsligt med en obehaglig känsla...jag tittar runt omkring mig...ser inget, sluter ögonen och slumrar antagligen till men samtidigt medveten om att jag vaknade med ett obehag för plötsligt var jag tillbaks i drömmen som obehaget kom ifrån...och ser mig själv sitta o trixa med någon leksak till barnen, Alvin leker bredvid mig och Hans står framför mig...plötsligt kommer en tjej in i rummet lite snett bakom mig, jag slänger en blick och inser att jag vet vem denna människan är, jag känner henne inte men ja vet som sagt vem det är...jag tittar upp på Hans, jag ser han släppa allt han har i sina händer, få en sån där kär blick ett litet tafatt leende som jag sett så många gånger då han tittat på mig...han torkar händerna (säkert omedvetet) på sina byxor, går tjejen till mötes och ger henne en lätt puss på munnen...och jag tittar på i smyg...under lugg...med en känsla av smått smått irritation men ändå en lugn känsla...jag inser i mitt halvvakna slummer att jag är så här lugn men ändå smått irriterad för att vi tillsammans bestämt att gå skilda vägar men ändå umgås eller nåt i den stilen




...i denna stund hoppar jag i princip upp från sängen, styr min kos in till våran säng, väcker Hans en timme innan hans klocka riner och säger förlåt...tror inte ens han vaknade såpass mycket att han idag vet om att jag väckte han...men gott folk...gå aldrig och lägg er sura på varann!!




Fast jösses vad jag insåg att jag älskar honom...



Kärlek 21/5 2009

1 kommentar:

Botchow sa...

Usch, jag har ocksa sadana mardrommar ibland. Fast jag brukar skrika och bona och be i drommen :-)